Bille August

Tele München Fernseh Produktionsgesellschaft (TMG), Studio Hamburg Filmproduktion, C-Films AG, PalmStar Media, Efish Entertainment, Cinemate, K5 International, K5 Film

7 Martie 2013

9 Decembrie 2021

Bibi_TM

08.09.2018

Raimund Gregorius, un profesor elvețian, după o întâlnire întâmplătoare cu o tanara femeie portugheză, renunta la slujba sa și călătorește la Lisabona, în speranța de a descoperi soarta unui anumit autor, un medic si poet care a luptat împotriva dictatorului portughez Antonio de Oliveira Salazar.

1 1

mitica58

08.09.2018

Trecand putin peste jocul actorilor am sa ma concentrez asupra povestirii. Un scenariu bun cu opriri repetate asupra elementelor definitorii pentru a puncta elementul insolit al celui cautat, un doctor de familie buna, dar in acelasi timp si un revoltat, totul plasat in timpul dictaturii generalului Franco. Efectiv m-am lasat purtat de timpurile nu prea vechi si care nu-mi sunt deloc straine, pentru ca sunt zile din timpul vietii noastre. Franco a cazut in “75, noi am continuat sa traim sub dictatura. Poate de aceea am si fost foarte legat de actiunea filmului si de ceea ce traiau actorii prin rolurile lor. Pentru cei ce au trait sub dictatura comunista, filmul e o invitatie la a-si reaminti vremi apuse pe care nu ni le mai dorim a se reintoarce niciodata. Din aceste considerente si dau o nota buna filmului.

0 1

the_dark

08.09.2018

O excelentă dramă, cu elemente de mister, în care unul dintre personajele centrale este un profesor ce pleacă în căutarea unei femei, citind în acelaşi timp o carte scrisă de un militant, doctor şi scriitor portughez. Felul în care profesorul lasă totul la o parte pentru a-şi urma - se deduce - destinul, precum şi citatele din carte sunt părţi excepţionale ale acestei pelicule tulburătoare, pline de pasiune, dar şi de realism. Mi-a făcut plăcere să îl revăd pe marele actor Jeremy Irons într-un film total necomercial. În opinia mea însă, discursul lui Amadeu do Prado din catedrală e bine construit, dar se întemeiază pe un sofism: Dumnezeu nu ne fură secretele şi nu ne “ameninţă” cu nemurirea, ci noi, muritori fiind în trup (dar după unii nu şi în spirit) nu ştim întotdeauna să plătim preţul corect pentru eternitate - şi atunci cădem în păcat. Dar aceasta e o altă consideraţie. Chiar dacă mai are şi unele imperfecţiuni, merită văzut pentru povestea plină de dramatism şi citatele absolut memorabile, iar întrevederea de la final dintre Raimund şi Estefania este impresionantă. Un joc al actorilor foarte bun.

0 0