誰も知らない

Dramă (Japan)

Hirokazu Koreeda, Keenen Ivory Wayans

Dare mo Shiranai Seisaku Iinkai, Engine Films, c-style, Bandai Visual

7 August 2004

24 Noiembrie 2020

Patru frati duc o viata fericita impreuna cu mama lor intr-un apartament din Tokyo, desi existenta lor este ascunsa proprietarului. Fiecare dintre ei are un alt tata si niciunul dintre ei nu a mers vreodata la scoala. Intr-o buna zi mama lor ii paraseste, incredintându-i in grija fratelui cel mai mare. Copiii fac tot ce le sta in puteri pentru a supravietui, creându-si propriile reguli si valori. Când sunt nevoiti sa interactioneze cu lumea din afara universului lor inchis, echilibrul lor fragil se rupe. Povestea celor patru frati impresioneaza prin fascinatia prudenta pe care o arata fata de lume, anxietatea fata de situatia disperata in care se afla, bunatatea pe care o dovedesc si prin determinarea lor de a supravietui hranindu-se din istetime si curaj.

altisaloti

08.09.2018

un film dupa o intamplare reala ,cu o prestatie impresionanta a tanarului Yuya Yagira care a a fost premiat la Cannes pentru cel mai bun actor,un film care iti atinge inima si de la care pleci cu o lacrima aninata in gene...

0 0

mar888

08.09.2018

-When is your mother coming back? - She's never coming back, probably... Cum ar fi sa te muti intr-un nou apartament fiind adus intr-o valiza? Ar fi incredibil de salbatic si teribil, dar anume asa sa intimplat in cazul celor 3 copii. O tinara mama isi abandoneza copii cu urmatorul argument - "Oare eu nu merit sa fiu fericita?" Un film despre soarta unor copii abandonati, dar care inca mai asteapta, care iubesc si necesita sa fie iubiti. Exista situatii in care nici propria familie nu te pot ajuta, si aceasta este una dintre ele. Chiar daca filmul tinde sa devina lent si aparent plictisitor, dar odata ce intri in lumea lor, acest aspect va fi ultimul lucru la care te vei gindi. Pentru cei care cauta doar divertisment si superficialitatea, sfatul meu este sa-l evitati.

1 1

ioanlaslo

08.09.2018

Absolut cutremurator! Curge genericul si...nici nu stiu de unde sa incep! Nu am fost niciodata acaparat de cinematografia asiatica, dar filmula cesta este de un realism cutremurator, iar melodia dinspre final este parca asemeni unor picaturi care cad sistematic pe suflet. E imposibil , daca ai o farama de sensibilitate in tine, sa nu fii cutremurat... Toata copilaria mea unii mi-au povestit despre "responsabilitate". Mi-ar fi placut acum ca toti acei adulti care imi serveau acea poveste sa vada acest film. Pana unde putem intinde "responsabilizarea unui copil"? Putem sa il incarcam cu sarcini care depasesc orice imaginatie? "Ma bazez pe tine, ai grija de fratii tai!" pentru ca "si eu am dreptul la fericire"! Suna atat de cinic in acest context! Copilaria ar trebui sa fie mereu ca secventa in care cei patru frati si-au permis in sfarsit sa iasa cu toii afara si sa se dea pe ringhis...acea exuberanta, acel moment de perfectiune concentrat in zambete. Asa am cunoscut-o marea majoritate dintre noi astfel ca e clar ca ne va fi greu, sau aproape imposibil sa acceptam ca exista si o alta fateta a ei. Filmul e parca tern la inceput.Ai parca dorinta sa renunti al el. Nu e nevoie insa de multa rabdare sa intelegi ca toata acea trenare pregateste ceva...firesc. Curge lin... ca un fluviu lipsit de vartejuri, dar cu o cantitate de apa foarte mare. Lin, o perioada duios, apoi dintr-o data dureros. Secventele in care Akira e nevoit sa se preocupe de fratii sai in timpul prezentei mamei lui par normale. Fiecare dintre fratii mai mari trece prin assemenea momente firesc. tine de "regulile jocului". Dipa ce insa mama pleaca "sa munceasca la Osaka" totul devine parca nefiresc de tragic. De al banii numarati la icneput, la lipsa utilitatilor, a hainelor rupte pe care le poarta pustii, la lipsa utilitatilor... toate vin sa anunte un lucru care era de asteptat : copii nu pot sa se descurce singuri la infinit, chiar daca sunt dominati de dragostea de frate si au fost "caliti" de viata. "Calatoria" spre aeroport mult promisa de Akita lui Yuki si facuta in acele conditii tragice e parca mult prea mult... Realism, realism, dar tragicul e parca mult prea prezent. Ramane doar sa retinem acea mana care o strage afectuos pe cea a baiatului. pana la urma orice sac isi are peticul si orice suflet isi gaseste insotitor! Un film care incepe parca asemeni unui joc cu papusi tinde sa devina mult mai serios decat ar fi parut vreodata. Nu ma mira premiul castigat de Yuya Yagira. Pustiul isi face treaba absolut fantastic. Este expresiv, convingator si tragic! Personajul lui ne da o lectie tuturor celor care ne plandem de "marile necazuri ale vietii"., invatandu-ne ca "e oricand loc de mai rau" si obligandu-ne , intr-un fel, sa multumum Cerului pentru sansa care ni s-a dat: aceea de a trai intr-o alta lume decat cea descrisa de pelicula. Fara sa vrei stai si te gandesti cat de singuri sunt oamenii in orase mari precum cel incare se desfasoara toata actiunea. Pana la urma este o viata dintre multe altele, intr-o lume tumultuoasa, dar searbada, indiferenta si rece. Vecinii care sunt atat de amabili la inceput, cand Akira si mama lui fac "prezentarile" , stau in aprop[iere, dar nu realizeaza ca dincolo de noiste pereti drama care se petrece ar putea fi oprita. Traim adeseori langa vecinii nostri fara sa stim ce se petrece dincolo de un perete subtire, si mai ales in interiorul unui suflet. Poate impresiile mele sunt putin tragice, dar sunt sub impresia filmului proaspat vizionat. unul care ar trebui pus poate tutror copiilor alintati, razgaiati, care isi fac "o catastrofa" din nu stiu ce banalitate neindeplinita. Cand eram student, am povestit unor elevi de ai mei cazul unei fetite care locuia in metroul bucurestean. Au fost impresionati. Cred ca la fel ar fi si daca ar urmari acum aceasta pelicula. S-ar gandi poate de doua ori inainte sa scanceasca aiurea pentru orice fleac, pentru a atrage atentia asupra lor. Nu ratati filmul! inarmati-va cu rabdare si suflet. Nu aveti ce pierde! Dimpotriva! Rar dau nota 10. Filmul acesta o merita!

2 1