Ningen no jôken I

人間の條件 第1部純愛篇/第2部激怒篇

Război, Dramă, Istoric (Japan)

Masaki Kobayashi

Ninjin Club, Shochiku Co., Ltd.

24 Noiembrie 2020

In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, un barbat japonez lucreaza ca supervizor intr-o inchisoare din Manchuria. Barbatul spera sa nu fie nevoit sa-si faca datoria ca soldat, dar si sa ajute prizonierii. O incercare de evadare a prizonierilor chinezi duce la arestarea lui Kaji, acuzat de complicitate. Acum trebuie sa aleaga intre a se duce pe campul de lupta si ceva...mult mai rau.

ghebala

08.09.2018

Un film despre dramatismul conditiei umane undeva intr-o exploatare miniera. Interpretarea lui Tatsuya Nakadai(Kaji) si Michiyo Aratama(Machiko) maresc amprenta de dramatism in stilul caracteristic nipon.

0 0

08.09.2018

un film foarte complex, ce scoate la iveala intreaga gama a sentimentelor a trairilor omenesti; cum poti ramane vertical, fidel principiilor , cum poti ramane in primul rand uman cand ceilalti din jurul tau nu sunt; intr-o lume bazata pe necisnte, violenta, animalism, lipsa de empatie fata de situatia semenului tau nu poti supravietui incercand sa ramai fidel principiilor umaniste; ori te convertesti la felul lor de a fi, ori te strivesc; filmul este impresionant dar are un singur defect si anume este exagerat de lung.

0 0

Narcis1976

08.09.2018

Filmul este foarte bun, daca ai rabdare sa urmaresti cele 2,30 ore, la acea vreme filmele nu se derulau la modul foarte alert. Cei obisnuiti cu filmele de astazi probabil vor gandi ca are scene lungi plictisitoare. Masaki Kobayashi, pune accent mai mult pe surprinderea emotiilor-trairilor in detrimentul efectelor speciale, efecte care lipsesc cu desavarsire. Recomand calduros amatorilor de film clasic, pentru a fi satisfacuti 100% musai sa procure si partile 2 & 3. Nu este o tema noua nici macar pentru acea vreme, conditia umana este o tema universal valabila, in abordarea japoneza este unica, Kobayashi este curajos recunoaste erorile istorice, viziunile si ideile preconcepute ale poporului sau, intr-o abordare unica pana la acea vreme a unui regizor japonez.

0 0