North & South (2005)

2 Iulie 2005

26 Septembrie 2020

North and South is a four part adaptation of Elizabeth Gaskell's love story of Margaret Hale, a middle class southerner who is forced to move to the northern town of Milton.

14.11.2008

Bazat pe romanul victorian din 1885 cu acelasi titlu al scriitoarei Elizabeth Gaskell, o alta ecranizare a celebrului roman m-a impresionat prin interpretarea tinerilor actori: John Thornton si Daniela Denby-Ashe , povestea o stiam... este drama unei tinere fete din sudul Angliei venita in nord, iubire, razboi, familie cu dispute , fericiri si nefericiri....

3 0

cezar33

07.02.2009

Marca BBC razbate in fiecare amanunt. O pleiada de actori mai putin cunoscuti, dar de un profesionalism as zice feroce. Desi ecranizat dupa un roman victorian dupa cum a remarcat stimata doamna Doina1952 as spune ca regizorul a reusit sa redea niste portrete de o acuratete demna de E. Zola. Imaginea nu foarte colorata in Nord intrand in contrast cu acea paleta minunata din Sud, reuseste sa puna fundalul pe care sunt proiectate personajele. Astfel patrundem in sufletele lor, de cele mai multe ori chinuite, dar nu intodeauna lipsite de speranta. Este multa moarte in film, dar scopul este de a ne convinge de adevaratul scop al vietii; acela de a ajuta pe altii pentru a ne putea ajuta pe noi. Din punct de vedere artistic filmul ofera incantare ochiului printr-o armonie a scenelor. Miscarea personajelor de multe ori aparent haotica este una din cheile din mesajul incriptat al regizorului. Mai sunt si alte lucruri interesante, dar va las bucuria de ale descoperi singuri.

2 0

Red_Tulip

06.11.2013

Am aflat printr-o coincidenta fericita de aceasta mini-serie, vazand un dvd aparut cu ea intr-un chiosc dintr-o gara. L-am zarit pe Richard Armitage si am stiut ca trebuie sa ajuns acasa sa o vizionez. Si bine am facut. Am intrat in acea atmosfera victoriana pe care o ador. Scenariul care se bazeaza pe epoca industrializarii in Londra discuta despre probleme serioase intampinate atat de cei care aveau fabrici, cat si de cei care lucrau acolo. Pe fundalul unei lumi dure, reci, se contureaza o frumoasa poveste de dragoste cu toate ingredientele victoriene. Cuplul a fost foarte reusit, iar interpretarea lui Richard foarte buna. Chiar am citit ca i-a placut foarte mult personajul si ca a rezonat cu el, iar acest lucru s-a vazut clar. Pentru cei pasionati de Anglia, de perioada victoriana sau de Richard cunoscandu-l din The Hobbit, va recomand din suflet o mini-serie foarte emotionanta si care chiar merita vazuta.

1 0