Nostradamus

Dramă, Istoric (France, Germany, Romania, United Kingdom)

Roger Christian

Vereinigte Film Partners, Allied Entertainments Group PLC, Nostradamus Enterprises Ltd., Filmex Romania

1 Ianuarie 1994

30 Septembrie 2020

<p>Michel de Nostredame s-a nascut la 14 dec. 1503 la Saint Remy, Provence, sudul Frantei, pe jumatate evreu pe jumatate crestin si a trait perioada renasterii franceze dar si a inchizitiei bisericesti care lupta impotriva stiintei si progresului. Inchizitia s-a aflat tot timpul impotriva genialului Nostradamus, impiedicandu-l a obtine diploma de absolvire a prestigioasei universitati Montpelier, ale carei invataturi erau oricum contrare din multe puncte de vedere convingerilor lui si mai tarziu urmarindu-l cu indarjire pt. condamnarea lui pt. erezie. In 1525 in sudul Frantei izbucneste ciuma bubonica iar Nostradamus salveaza sute de vieti inventand un tratament si o metoda de tratare noua. In 1533 se insoara cu tanara asistenta a profesorului Scalinger, cel care-l va invata cum sa-si descifreze previziunile, Maria Abuerlinge, o femeie educata si moderna cu care va avea un fiu si o fiica. Izbucnind o noua epidemie de ciuma, Nostradamus isi pierde familia rapusa de bola in timp ce el incerca sa vindece oamenii din alte provincii.  In 1547 se stabileste ca medic in oraselul unde locuia fratele sau, intr-o perioada de reizbucnire a ciumei, unde o cunoaste pe tanara vaduva Anne Gemelle cu care va avea 6 copii. Nostradamus este din ce in ce mai bantuit de viziunile sale pe care hotaraste sa le scrie codat in catrene pentru a nu speria omenirea cu ceea ce oricum se va intampla. Bazandu-se pe protectia reginei Caterina de Medici, prezice cu exactitate moartea regelui Henric al II lea rapus de o schija de lance in runda a 3 a a unui turnir. Dupa mortea lui Henric al II lea la 1 iulie 1559, inchizitia bisericii romano-catolica doreste sa-l arda pe rug pe Nostradamus, considerandu-l un profet mincinos, iar populatia crezandu-l un vrajitor care l-a blestemat pe rege, insa regina Caterina de Medici il va proteja pana la sfarsitul vietii sale in 2 iulie 1566. De a lungul vietii sale Nostradamus a vazut in viitor pana la anul 3797, publicand 2000 de profetii constituite in catrene formate din 4 versuri. 70% din profetiile sale sau implinit deja. Nostradamus a prezis revolutia franceza si domnia lui Napoleon, al 2 lea razboi mondial si ascensiunea lui Hitler, asasinarea lui John F. Kennedy, aselenizarea, razboiul din Irak, atentatele din 11 septembrie 2001, venirea antichristului din orientul mijlociu si izbucnirea celui de-al 3 lea razboi mondial care va dura 27 de ani si va incepe in urma asasinarii ultimului papa {cel de dupa Benedict al XVI lea} de catre antichrist. Nostradamus si-a prezis exact si moartea. </p>

costisprint

08.09.2018

In sfarsit participa si Romania la productia unui film mai mult decat onorabil si interesant despre viata stiintifica si amoroasa a celebrului francez doctor, alchimist, astronom, astrolog si prezicator Michel de Nostradamus, ci nu despre vampiri, varcolaci, tarani inapoiati, orfani si prostitutie. Filmat in intregime in frumoasele peisaje din Romania, Hunedoara, castelul hunianzilor si in studiourile din Londra, filmul releva si doi actori de exceptie aflati in floarea varstei Maia Morgenstein si Adrian Pintea.

2 1