Nuremberg (2000)

16 Iulie 2000

7 Iulie 2020

In regia lui Yves Simoneau, "Nuremberg" este filmul care ataseaza calitatea cinematografica de adevarul istoric. In urma celui De-al Doilea Razboi Mondial, cele patru mari puteri alea lumii de atunci, SUA, Anglia, Franta si bineinteles Rusia, iau hotararea de a decide soarta invinsei razboiului, Germania, printr-un proces ce se vrea a fi corect si liber de a trage la raspundere adevaratii criminali. Astfel, sunt adunati cei mai importanti oameni care au facut parte din 'armata' lui Hitler la Nuremberg, o regiune puternic distrusa din Germania pentru a da socoteala pentru toate crimele infaptuite asupra evreilor si nu numai. "Nuremberg" explica cum dupa un razboi poate fi infiintat un proces drept, fara a se destrama cum a avut loc la incheierea Primului Razboi Mondial.

14.02.2011

un film interesant dar cu multe carente; principala carenta este faptul ca nu a prezentat si punctul de vedere a avocatilor apararii; o alta carenta este exacerbarea rolului americanilor, ca de obicei ei sunt buricul pamantului, mi-ar fi placut sa vad si pledoariile rusilor; intr-adevar idila dintre secretara si procurorul american a fost pusa de umplutura, ma intreb daca ar fi trait respectivul domn Jackson si ar fi vazut filmul ce ar fi avut de spus despre faptul ca a fost prezentat ca infidel ; Alec Baldwin nu face un rol extraordinar , se achita in mod onorabil de rol, oricum e prezentat in stil pompieristic; cel care face intr-adevar un rol mare e Brian Cox; Jill Hennessy are unrol de umplutura si am remarcat in mod negativ machiajul, coafura si toaletele, au fost total neinspirate si au uratit-o; ca de obicei Christopher Plummer nu dezamageste, el are clasa, stil interpretand orice, pentru el nu exista rol mic; Max von Sydow are un rol infim, putin pentru posibilitatile sale dramatice.

0 0

mindhunters

24.01.2010

"Vrem să fie clar că nu intenţionăm să acuzăm poporul german. Dacă marea masă a poporului german ar fi aşteptat docilă programul naţional-socialist, S.A.-ul n-ar mai fi fost necesr şi n-ar mai fi fost nevoie nici de lagăre de concentrare şi nici de Gestapo." Aceasta este o frântură din cuvântarea procurorului principal, Robert M. Jackson, pe care acesta a rostit-o la deschiderea procesului de la Nuremberg. Subiectul acestui film este de o importanţă colosală în contextul istoriei recente, asemenea proces s-a dorit a fi primul şi ultimul, o piatră de hotar, un fenomen care să stopeze ideile vreunui alt lider nebun care ar încerca să-i calce pe urme lui Hitler. Filmul este foarte bun, s-a respectat cam 80% din adevărul scris de-a lungul anilor în sute de cărţi. şi totuşi, cred că idila aceea dintre Jackson şi secretara sa putea fi scoasă din scenariu, nu avea nici o legătură cu procesul în sine. Dacă aţi citit "Procesul de la Nuremberg" de Joe Heidecker & Johannes Leeb, aţi aflat deja cât de dificilă a fost această misiune, pentru ca cele 4 puteri să fie obiective şi foarte oneste în acest proces faimos. Mărturisesc, prefer cartea celor 2 (unul dintre autori a participat la proces în calitate de jurnalist, deci informaţiile din carte au o bază solidă), deşi nici acest film nu e rău deloc. Mi-a plăcut enorm de mult Brian Cox, a dat viaţă unui Goring trufaş, plin de sine, loial amintirii unui dement cum a fost Hitler, şi totuşi incapabil să reziste în faţa sentinţei. Alec Baldwin a făcut şi el un rol excelent, procurorul Jackson ar fi fost probabil mândru dacă ar fi văzut filmul. Au existat şi mici devieri de la realitate, în funcţie de viziunea regizorului; şi totuşi, mi-a displăcut faptul că, prin anumite adevăruri ascunse sau uşor malformate, s-a încercat ridicarea americanilor si aportului lor pe un anumit piedestal, în comparaţie cu ceilalţi aliaţi. iar pe acuzaţii germani au încercat să-i modifice, arătând că au regretat la urmă, au fost cuprinşi de remuşcări, l-au blamat pe Hitler si tot aşa. la marea majoritate nu a fost cazul. Nebunia s-a păstrat până la final de majoritatea criminalilor. Mi.a părut tare rău că nu au arătat şi replicile finale ale condamnaţilor, care nu sunau prea bine pentru americani. spre exemplu, Sauckel a spus înainte de a fi spânzurat:"Toată stima mea ofiţerilor şi soldaţilor americani, nu însă şi justiţiei americane". Mesajul către public însă a fost bine transmis: procesul nu a reprezentat supremaţia învingătorilor asupra învinşilor, ci supremaţia raţiunii şi a justiţiei asupra celor responsabili de abominabilele crime ale naziştilor. De văzut.

2 0

necronom

17.03.2009

In afara de idila ce se infiripa intre Alec Baldwin si Jill Hennese(nu avea nici un rost sa fie introdusa), filmul creioneaza foarte bine atmosfera si autenticitatea procesului de la Nuremberg.Brian Cox face un rol mare interpretandul pe Herman Goering.

1 0