Of Mice and Men

Dramă (United States of America)

Gary Sinise

Metro-Goldwyn-Mayer

16 Septembrie 1992

24 Noiembrie 2020

<p align="justify">George si Lennie sunt doi muncitori migratori, prieteni nedespartiti si devotati care isi impart visurie din copilarie de a avea o ferma proprie. George este un tip energic, descurcaret si responsabil, in timp ce Lennie are probleme mintale. Cei doi au fugit de la ultimul loc de munca din cauza ca Lenny pipaise fusta unei tinere, care panicata a tipat si Lennie a fost acuzat de viol.</p><p align="justify">La noua ferma, visul se apropie de realitate. Banii castigati aici, va ajunge pentru un petec de pamant. George este protectiv fata de Lennie, mai ales datorita faptului ca acesta din urma nu isi constientizeaza puterea fizica pe care o are. Lui Lennie ii place sa mangaie animalele moi, isi doreste sa creasca iepuri, dar poarta in buzunar un soricel mort, pe care l-a strivit cu ceva timp in urma din prea multa dragoste. Mintea de copil il indeamna la fapte necontrolabile. <br />La ferma cei doi cunosc oameni singuri. Candy este un muncitor care si-a pierdut o mana intr-un accident si  devine din ce in ce mai nefolositor.De asemenea Slim si Carlson, oameni fara prea multe perspective, multumindu-se sa-i vada pe cei mai nenorociti decat ei. <br />Viata fermeii este colorata de aparitia tinerei sotii a fermierului Curley. Lennie atras de fumusetea parului ei, incearca sa o mangaie, dar speriata femeia se zbate si tipa, iar Lennie o ucide, apoi fuge de la ferma. George incearca cu disperare sa-l gaseasca, la fel si oamenii furiosi in frunte cu Curley. Intr-un moment crucial, George isi da seama ca visul de a detine un pamant al lui e iluzie si de asemenea constientizeaza moartea cruda de care va avea parte Lennie cand va fi gasit de Curley. Decizia sa este socanta si totodata greu de inteles, fara cale de intoarcere.</p>

Bibi_TM

08.09.2018

Recomand acest film asa cum recomand filmele despre Holocaust sau emisiunile despre animalele pe cale de disparitie, si asta pentru ca in general, oamenilor trebuie sa li se atraga atentia asupra celor care au avut mai putin “noroc“ decat ei si asupra problemelor care ii inconjoara, dar despre care cred ca nu ii privesc. Povestea nu este lunga si in aparenta este simpla, dar mai presus de toate este socanta. Are loc pe fondul Marii Depresii si pe cel al Marii Secete de sapte ani din Statele Unite; pe fondul necesitatii fostilor fermieri din Oklahoma de a se muta din loc in loc lucrand pe la fermele californiene; pe fondul saraciei, conditiilor grele de trai, a dreptatii facute cu ajutorul multimii furioase gata sa linseze, ale singuratatii si izolarii. In acest peisaj pe care Steinbeck il exploateaza cu succes apar George si Lenny, doi prieteni devotati unul altuia, doi “muncitori migratori”,care impart, pe langa amintirile din copilarie si sentimentele profunde ale unuia fata de celalalt, “Visul American” ce pare tot mai indepartat, de a avea propria lor ferma cu cativa metri de pamant, din care sa poata trai linistiti. Imaginile spun aproape totul despre cele doua personaje, care nu evolueaza in nici un fel. Il vedem astfel pe George, mic si descurcaret, responsabil si usor iritabil, care are rolul de frate mai mare, intotdeauna protector, al lui Lenny, un urias bland, cu ceva probleme mintale care il impiedica sa aibe o minte mai dezvoltata decat cea a unui copil. Lui Lenny ii place sa mangaie lucruri si animale moi, dar pe acestea din urma sfarseste mereu prin a le omori din dragoste – la propriu -, din cauza ca nu isi constientizeaza puterea extraordinara. In aceasta situatie este si soricelul mort pe care il tine in buzunar, unul din multii soricei fata de care si-a aratat afectiunea. Aflam ca George si Lenny au fugit de la ultimul loc de munca din cauza ca acesta din urma pipaise fusta unei fete, ale carei tipete ulterioare l-au panicat pe Lenny, care nu i-a mai dat drumul, fiind astfel acuzat de viol. Banuind ca prietenul sau va intra din nou intr-o incurcatura, George stabileste ca loc e intalnire in astfel de situatii poienita in care isi petrec noaptea inainte de a merge la ferma unde trebuiau sa inceapa sa lucreze de a doua zi. La ferma cei doi cunosc oameni care sunt in primul rand singuri. Fiecare isi doreste compania unui prieten care sa ii fie alaturi, dar cum acesta nu exista, se multumesc cu destainuirile in fata unor straini. Fiecare din ei se simte mic si fara putere, ratat si fara perspective de viitor; insa atunci cand apare cineva inca si mai slab decat propria persoana, nici unul nu poate rata ocazia de a uita de propriile probleme, scotandu-le in evidenta pe ale aceluia. Un alt sentiment pregnant este acela al fricii in fata inutilitatii cu care fiecare se confrunta mai devreme sau mai tarziu, de la cea a cainelui de paza batran pana la aceea a inocentei unui copil, fie el si adult. Peste toate insa troneaza sentimentul rar de prietenie si dedicare pe care il impartasesc Lenny si George. Sentiment de care George da dovada chiar si atunci cand Lenny ii rupe gatul din greseala singurei femei de la ferma, nora proprietarului, pe care vroia doar sa o mangaie pe par. In fata multimii cu “furci” in mana, comportamentul lui George ramane socant si greu de inteles. Nu poti vorbi despre suficient de multe interpretari ale acestui film care este o calatorie pe care trebuie sa o faca fiecare, singur, pentru ca mai apoi sa ii spuna celui de langa el ce a descoperit.

12 1

Bci2

08.09.2018

Actorii principali din film au intrat foarte bine in rolurile lor, in psihologiile personajelor reprezentate. Totusi, filmul are puncte si pasaje morbide, urmind indeaproape textul scris. Povestea n-o fi lunga, dar se-ntinde la cascaval, asa cum e si-n carte. Nu-i de recomandat tinerilor sub, sau in jur de, 14 ani.

4 10

Bci2

08.09.2018

Jocul actorilor este fara repros intr-un film dificil de regizat si pus in scena fara a deveni plictisitor. Filmul este foarte aproape de tema si textul cartii--cartea-i mai buna de citit decit filmul de vazut. Un film profund, dar cu mai multe interpretari posibile, iar pe alocuri actiunea-i cam lenta si aproape discontinua in aparenta. E un film cel putin ciudat, daca nu chiar straniu, dar remarcabil prin dificultatile unice de interpretare a psihologiei personajelor principale. Are un aer abstract, aproape supra-realist, dar tragedia pare naturala fara sa ajunga la dimensiunile marelui Bill -- ca de exemplu in ,,Hamlet". Pentru adolescentul ,,mediu" s-ar putea sa fie aproape plictisitor.

3 7