Offret

Dramă (Sweden, France, United Kingdom)

Andrei Tarkovsky

Argos Films, Film Four International, Svenska Filminstitutet

14 Mai 1986

25 Februarie 2021

Alexander este un fost actor, care a stralucit pe scena in piesele de teatru "Idiotul" si "Richard al III-lea" si care a decis sa se retraga din activitate in plina glorie, spre dezamagirea sotiei sale mai tinere Adelaide. In prezent, Alexander locuieste impreuna cu Adelaide, fiica lor Marta si fiul lor minor pe o insula suedeza, fiind vizitati adeseori de catre medicul Victor si postasul Otto. Chiar in ziua de nastere a barbatului, un comunicat radiofonic anunta izbucnirea unui razboi nuclear intre marile puteri, iar locatarii casei si musafirii lor sunt fortati sa se confrunte cu ideea mortii iminente, reactionand in moduri cat se poate de diferite. Disperat si dornic sa salveze lumea de la extinctie, filozoful Alexander ii promite lui Dumnezeu ca isi va sacrifica mariajul nefericit, caminul si fiul pe care il adora daca familia lui va fi crutata de la moarte si daca acest razboi nu va mai avea loc. Atunci cand se trezeaste din somn in dimineata urmatoare totul pare sa fi revenit la normal, insa Alexander incendiaza casa, este urcat intr-o ambulanta si transportat la un ospiciu, singurii care ii duc dorul parand a fi baietelul sau si servitoarea Maria.

andreimourinho

08.09.2018

ultimul film al marelui tarkovski, cel mai bun regizor european al secolului 20...o poveste despre sacrificiu si despre caracterul omului in situatiile limita

1 1

mateicoman

08.09.2018

"Offret" (1986) sau The Sacrifice este cel mai bun film pe care l-am vazut in ultima perioada (si nu e vorba de perioadele geologice ale Terrei) Este un film deosebit, fara succes la "marele" public (desi a luat un premiu 'BAFTA!' ), "mereu la moda", caruia ii dau nota 20!

0 0

Nagy

08.09.2018