Acțiune, Thriller (United States of America)

Antoine Fuqua

Katrin Benedikt, Creighton Rothenberger

Nu Image, Millennium Films

20 Martie 2013

5 Aprilie 2013

Când Casa Albă (Codul serviciului secret: „Olimp”) este capturată de un geniu terorist, iar președintele este răpit, fosta gardă de corp prezidențială discreditată, Mike Banning, se află și el prins în clădire. Pe măsură ce echipa de securitate națională se luptă să răspundă, ei sunt forțați să se bazeze pe cunoașterea internă a lui Banning pentru a ajuta la reluarea Casei Albe, salvarea președintelui și evitarea unui dezastru și mai mare.

johnnyi

08.09.2018

parca am mai vazut filmul asta, numai ca erau alti actori si o poveste putin diferita. dar, cine stie, poate ma insel..

3 6

08.09.2018

Olympus Has Fallen este un film ok,plin de actiune si momente tensionante.Povestea fimului este destul comuna insa doar locul unde se desfasoara actiunea este nou.Nu cred ca cineva in afara de Antoine Fuqua a mai realizat un film in care Casa Alba sa fie atat de vulnerabila.Filmul abunda in scene de actiune spectaculoase iar momentele in care Casa Alba este atacata sunt foarte reusite. Cred ca pentru a realiza un astfel de film trebuie sa fi cat mai realistic posibil si sa dezvolti o poveste interesanta,originala si plauzibila.In opinia mea Antoine Fuqua vine cu o poveste care intr-o oarecare masura are aceste caracteristici atat de importante. Distributia filmului este excelenta,nume importante precum Gerard Butler,Morgan Freeman sau Aaron Eckhart fac parte din distributie.Toti acesti mari actori vin cu niste prestati ok insa doar atat. Olympus Has Fallen este un film de actiune bun care merita din plin o vizionare.Astept cu nerabdare sa vad White House Down,un film care se aseamana cu ''Olympus'' din multe puncte de vedere.

3 3

Sabb.

08.09.2018

Vazusem trailerul filmului acum cateva saptamani la cinema si mi s-a parut interesant, asa ca abia asteptam sa vad Olympus Has Fallen. Filmul nu m-a dezamagit deloc. Ignorand eticheta de "hai-sa-l-bagam-la-cinema-ca-sa-stoarcem-bani", Cod Rosu la Casa Alba e o productie care le are pe toate: scenariu, actiune, suspans, distributie, efecte speciale, regie. Asa cum spune si Sweeney, ideea de baza a scenariului s-a regasit in foarte multe alte filme, insa ceea ce e interesant la acest scenariu este raportarea la evenimentele pe plan international (ma refer la situatia cu Coreea de Nord). Daca scenariul ar fi introdus teroristi palestinieni, islamici sau altii de genul, nu mi s-ar mai fi parut ceva nou (nu spun original, caci mai avem filme ca Red Dawn din 2012 care promoveaza ideea ca americanii vor fi asaltati de nord-coreeni; mentionez, in orice caz, ca e un remake dupa Red Dawn din 1984, unde invazia era din partea rusilor si a cubanezilor, pe fondul Razboiului Rece). Oricum, nu suntem la lectia de istorie, asa ca nu-mi ramane decat sa mai spun ca actorii au jucat la nivel inalt, mai ales Gerard Butler (care se descurca infinit mai bine in filme de actiune decat in comedii romantice), Morgan Freeman si Mr. President, Aaron Eckhart. Personal, mi se pare ca Aaron Eckhart a fost cel care a jucat la cel mai inalt nivel, cu niste expresii faciale incredibile. Chiar si necunoscutul Rick Yune a fost perfect in rolul antagonistului, atat de bun incat la un moment imi doream un final in care sa nu moara, cum ar fi fost previzibil. In rest, actiunea cu duiumul, niste efecte speciale absolut uluitoare, numai bune de vazut la cinema, suspansul cu nemiluita si ceva injuraturi din partea lui Butler au facut deliciul filmului. I-am dat nota 8, pentru ca a avut cateva scapari minore. Vizionare placuta!

2 2