Onibaba

鬼婆

Horror, Dramă (Japan)

Kaneto Shindō

Kindai Eiga Kyokai

25 Iulie 2021

Actiunea filmului se petrece in Japonia medievala, in timpul unui razboi civil; perioada in care fusesera proclamati doi imparati. In timp ce Kichi si prietenul sau Hachi au fost dusi cu forta sa lupte, mama si sotia primului au ramas impreuna acasa si locuiesc impreuna intr-o coliba si-si castiga existenta omorand samuraii rataciti prin mlastina in care locuiesc ,si vanzandu-le armurile si armele pentru hrana dupa ce se debaraseaza de corpurile acestora aruncandu-le intr-un put adanc. In una din zile Hachi se intoarce si le povesteste celor doua femei cum a reusit sa scape, dupa ce Kichi fusese omorat in lupta. Batrana observa ca treptat-treptat Hachi incepe sa-i faca avansuri nurorii sale si se teme ca daca cei doi vor avea o relatie ea va ramane singura, incapabila sa-si castige existenta. Cand inevitabilul se produce, cu toate ca Hachi-i promite ca nu o va lua pe tanara de langa ea, batrana va incerca sa gaseasca un mijloc prin care sa-i tina pe cei doi la distanta unul de celalalt, iar oportunitatea nu va intarzia sa apara.

Sibelius

08.09.2018

Un film japonez in care realul se impleteste cu fantasticul atunci cand te astepti mai putin(desi titlul sugereaza ceva). Dialoguri putine(cred ca in primele 10-15 minute nu se spune niciun cuvant), dar imagini foarte sugestive. 9/10

2 0

Silvi.R

08.09.2018

Desi in primele 10 minute nu exista un dialog, imaginile sugestive capteaza atentia privitorului,atmosfera este destul de incarcata, iar locul in care se desfasoara actiunea este de-a dreptul sinistru.Un film plin de simboluri si cu o morala pe masura.Merita vazut.Nota 7

1 0