Dante's Peak

Acțiune, Aventuri, Thriller, Dramă (United States of America)

Roger Donaldson

Pacific Western, Universal Pictures

7 Februarie 1997

23 Octombrie 2021

Harry Dalton este un expert in vulcani, iar interesul sau pentru acestia s-a intensificat dupa ce logodnica lui a murit in timplu unei eruptii. Atunci cand este trimis sa investigheze unele activitati seismice in oraselul Dante's Peak, el descopera ca plantele si animalele de langa vulcanul considerat adormit prezinta unele boli neobisnuite. Harry este convins ca o majora catastrofa este iminenta. Rachel Wando, primarul orasului, este o mama divortata si detine un mic restaurant. Ea nu vede cu ochi buni avertizarea lui Harry despre vulcan si nu doreste sa ii alarmeze pe locuitorii orasului. Totusi, Harry incearca sa o convinga pe Rachel de pericol, iar intre cei doi se infiripa o poveste de dragoste.

drent

08.09.2018

Oare?! Eu cred ca Berty s-a strãduit sã facã o treabã bunã si dupã mine, a reusit. In primul rând este scurtã si fãrã descrieri amãnuntite, asa cum se recomandã titlul: scurtã descriere. In al doilea rând, ESTE povestea filmului. Dupã tine, Berty ar fi trebuit sã arate cã "Harry Dalton era cercetator geolog la United States Geological Survey - institutie care se ocupa cu topografierea si urmarilea fenomenelor geologice, cu lucrare de doctorat in vulcanologie" si nu "expert in vulcani". Dar, uite ce lungã e descrierea! Pe cine ar fi interesat? Dupã mine, poate (poate!), în loc de "... interesul lui pentru acestia s-a intensificat..." ar fi trebuit sã spunã ceva despre dorinta lui de a alerta oamenii despre pericolul "adormitului", marcat fiind de pierderea logodnicei în timpul eruptiei unui vulcan columbian. Omisiune pardonabilã... In al treilea rand: despre genul filmului. Cele trei atribute "Actiune / Aventurã / Dramã" acoperã aproape în totalitate genul filmului. Aproape. Dar mai mult decât suficient. Dacã ne uitãm într-un dictionar gãsim la "thriller": opera senzationala (in sensul cã-ti provoacã fiori, senzatii), melodramã, roman sau film politist / de groazã. Nu pot spune cã filmul nu are si asa ceva. Numai dacã nu esti nesimtit, nu-ti provoacã oarece fiori partea finalã. Dar nu asta caracterizeaza TOT filmul. Si ar mai fi ceva tot legat de asta. Apare chiar si în titlul comentariului tãu: "... cu exceptia romantei mentionate". Si uite cã la gen nu e trecut, neam, "romance". De ce? Pentru ca este o poveste colateralã fatã de subiectul principal. In al patrulea rand... Traducerea în limba românã a filmului este inspiratã. Dacã vedeam pe copertã titlul "corect" - zici tu (!), "Vârful Dante", preferam sã mã uit pe Discovery. Pentru cã n-am vãzut asta, am introdus discul în player si am vãzut filmul. In rest, parerea ta despre calitatea filmului nu pot s-o comentez. E pãrerea ta si nu vreau sã calc "porunca a 6-a" din regulament. Chiar dacã opinia ta este opusa fatã de a mea - si a încã 100 de cinefili de pe site. :) S-auzim numai de bine...

12 7

Bci2

08.09.2018

Acest film este un thriller, de aventura intensa, de tensiune captivanta, de la cap la coada, iar eroul principal, Harry Dalton, jucat atit de bine de actorul Pierce Brosnan, este expert, in Vulcanologie (in care are un doctorat)--adica in stiinta despre eruptii vulcanice si vulcani. Cei care au probleme cu nervii sau cu inima sunt sfatuiti sa nu vizioneze filmul, pentru ca este foarte intens si plin de emotii! Celor care le sunt dragi animalele, si eu sper ca asa-i majoritatea cea mare a cinefililor, vor vedea niste scene emotionante cu un caine, Roughy, si doi copii foarte curajosi. La inceputul filmului, expertul vulcanolog, Harry Dalton, erou principal in film, este preocupat de intrebarea importanta pentru acest oras de munte-- numit ,,Varful Dante" , cum ar fi trebuit sa fi fost tradus in romaneste titlul filmului ,,Dante's Peak"-- va deveni acest oras de munte doar la vreo zece mile sau mai putin de un vulcan ,,adormit" un alt Pompei ca in timpul eruptiei Vezuviului din Italia, sau va contimua vulcanul sa ,,doarma" linistit pentru multa vreme? Are si o echipa de experti cu aparate moderne si calculatoare care il ajuta sa incerce sa gaseasca raspunsul la aceasta intrebare importanta, dar cel care face deciziile nu-i de acord cu expertul vulcanolog. Acesta-i doar inceputul... ce se va intimpla dupa aceea va trebui sa vedeti in film, fara insa a fi insa indusi in eroare de descrierea de pe pagina, pentru ca filmul nu-i doar un film de romanta placuta la Sinaia, sau in Retezat, ci cu totul altceva, care merita intr-adevar sa vedeti daca sunteti interesati in aventuri, drama, ..., si daca va lasa inima sau nervii s-o faceti. Ma intreb cum au fost realizate scenele exceptionale din acest film, dramatice, de la barajul riului, sau de trecere pe puntea peste riu, care imi aduc aminte de filmul documentar--deci total real-- dintr-un film alb/negru aparut recent despre WWII care a fost filmat ,pe viu' in timpul razboiului la prima trecere a Rinului (Rhine) de trupe americane in 1945 peste singura punte care nu fusese distrusa de trupele militare naziste-- in filmul serial istoric ,documentar, TV ,,Evidente pierdute"= WWII: The Lost Evidence". Recomand deci ,, Varful Dante"=,,Dante's Peak" ca pe un film foarte bun, in care il vedem intr-adevar pe actorul Pierce Brosnan ca un personaj de succes, caruia ii doresc sa aiba multe filme tot asa de reusite ca in acest film cu actiuni extrem de realiste, joc de actori foarte bun--incluzind cei doi copii si eroina, precum si scenarizare si regie excelenta.

2 7

alinusuuu

08.09.2018

Vulcanologul Harry Dalton şi primarul din Dante's Peak, Rachel Wando, încearcă să-i convingă pe locuitorii oraşului că trăiesc într-un pericol permanent. Oraşul, cu numai 8000 de locuitori, se află la poalele unui vulcan uriaş care începe să se trezească la viaţă. Din păcate însă, oamenii nu au urechi să audă avertismentele expertului ajuns din întâmplare în Dante's Peak. Atât consiliul care se află în negocieri cu un investitor important, cât şi şeful lui pun la îndoială înformaţiile strânse de Harry şi refuză să evacueze localitatea. Harry încearcă tot posibilul şi mai cere o întrevedere cu toţi edilii, şedinţă în timpul căreia vulcanul erupe. Locuitorii panicaţi încearcă să fugă din calea naturii dezlănţuite, instaurând un adevărat haos în micul oraş. Copiii lui Rachel se aventurează spre munte pentru a o salva pe bunica lor care nu vroia să-şi părăsească locuinţa. Harry şi Rachel pornesc în căutarea lor, înfruntând toate stihiile, într-o cursă pentru care premiul cel mare este supravieţuirea.

2 1