Dramă (Romania)

Sergiu Nicolaescu

Sergiu Nicolaescu

Romania Film, Casa de Filme Cinci, Centrul de Producție Cinematografică „București”

13 Septembrie 1976

1 Decembrie 2020

<p align="left">Manolache Preda se reintoarce in satul natal, dupa ce a indurat anii grei de ocna, in urma rascoalei taranesti din anul 1907, si dupa ce a luptat o perioada pe front. Insa revenirea in sat il intampina numai cu greutati, pentru ca oamenii il privesc suspiciosi, autoritatile nu ii acorda niciun sprijin, iar sotia lui a vandut toate pamanturile pe care le aveau. Aflat in aceasta situatie disperata, Manolache incepe sa lucreze pe domeniul boierului Leon, unde se indragosteste de Ruxandra. Dar nici acum nu isi gaseste linistea, pentru ca boierul este omorat, iar vina cade evident pe fostul ocnas, caruia nu ii ramane alta posibilitate decat fuga. Parca urmarit de un blestem, Manolache este nevoit sa se ascunda in munti. Si totusi, destinul este necrutator.</p>

kyroskyriakos

08.09.2018

Manolache Preda se reintoarce in satul natal, dupa ce a indurat anii grei de ocna, in urma rascoalei taranesti din anul 1907, si dupa ce a luptat o perioada pe front. Insa revenirea in sat il intampina numai cu greutati, pentru ca oamenii il privesc suspiciosi, autoritatile nu ii acorda niciun sprijin, iar sotia lui a vandut toate pamanturile pe care le aveau. Aflat in aceasta situatie disperata, Manolache incepe sa lucreze pe domeniul boierului Leon, unde se indragosteste de Ruxandra. Dar nici acum nu isi gaseste linistea, pentru ca boierul este omorat, iar vina cade evident pe fostul ocnas, caruia nu ii ramane alta posibilitate decat fuga. Parca urmarit de un blestem, Manolache este nevoit sa se ascunda in munti. Si totusi, destinul este necrutator...

4 3

emil74

08.09.2018

Exceptional! Probabil cel mai bun film al lui Nicolaescu! . Sunt multe scene care ma rascolesc de cate ori le vad. Iar, peste toate, muzica (Tiberiu Olah, parca)ma emotioneaza pana la lacrimi. AMZA PELLEA ne dezvaluie inca o data(daca mai era cazul) calitatile sale de exceptie in cinematografia romaneasca!A fost si va ramine unul din marii actori pe care am avut PRIVILEGIUL de a-l avea pe micile si marile noastre ecrane!

6 1

Suspectu

08.09.2018

S-a putut o dată.Şi s-a putut bine.Nicolaescu nu plagia filmele atunci şi era proaspăt.Putea să închege o regie foarte bună,şi să realizeze un film excepţional.Scene construite extraordinar cu ajutorul cromaticii,muzicii,mişcarea camerei,forţa interpretativă,cum ar fi urcarea crucii pe deal sau scena finală.Amza Pellea este cu siguranţă unul dintre cei mai mari actori români care-au trăit vreodată(da,ştiu,sună clişeic),şi îşi confirmă valoarea cu rolul lui Manlache Preda(la fel ca şi ceilalţi actori).În orice caz,jos pălăria domnu' Nicolaescu.

3 1