Goana dupa capatuiala

Paint Your Wagon

Dramă, Acțiune, Comedie, Western, Muzică (United States of America)

Joshua Logan

Paramount, Alan Jay Lerner Productions, Malpaso Productions

9 Iulie 2020

<p>Adaptare dupa un spectacol de pe Broadway, filmul e un musical despre febra aurului in California. Ben Rumson e un prospector de cursa lunga care-si incearca norocul si in California. Pardner e partenerul lui de nadejde. Dupa ce Ben cumpara o femeie de la un mormon, Elizabeth, aceasta alege sa traiasca cu ambii barbati. Ben si Pardner sapa tunele pe sub orasul creat doar de febra aurului si aduna praful de aur care se strecoara prin podelele barurilor si bordelurilor, ei nefiind dispusi sa caute aur pe cont propriu. Critica a condamnat filmul, considerandu-l lipsit de calitate muzicala. </p>

highlander

08.09.2018

Nu e greu de ghicit, vroiam sa mai vad un film muzical si am facut-o urmarind cu interes aceasta “Fuga dupa imbogatire”, un “remember” destul de bun despre ce a insemnat epoca cautatoriilor de aur in dezvoltatarea societatii americane, cu sumedenia de natii care au napadit si pitrocit albiile raurilor in cautarea prafului de aur sau a pepitelor prin minele cu acelasi profil. De altfel, contrar criticilor vremii ca filmul nu a reusit sa impresioneze la capitolul calitatii de “musical” sau macar sa egaleze matrita venita din inspiratia dramaturgului Chayefsky, din spectacolul scos la 1951 pe scena Broadway-ului, aici au desfasurat 15 cantece foarte cunoscute americanilor cu toate ca au mai scartait vreo cateva, pe mine m-a impresionat in mod placut, mai ales ca nu-l vazusem niciodata pe celebrul nostru Clint Eastwood, aici e Pardner, articuland note muzicale iar de Lee Marvin ce sa mai zic, minunat actor cu o interpretare originala a lui Ben, batranul cautator de aur impreuna cu favoritii sai de “ren” alaturi de frumoasa mormona Elisabeth, nimeni alta decat actrita Jane Seberg, o autentica sotie americana in viziunea regizorului, impreuna cu restul actorilor mai mici care au dus greul unui specatacol muzical. Sub aureola multor scene care mai de care mai comice, amintindu-mi cu placere de unele grimase hazlii ale actorilor din “Goana dupa Aur”, cadrele acestui film se succed cu repeziciune prin punctele cardinale ale acestor trei pesonaje cheie, lasand loc de continuitate doar perechii ideale viitoarei societati democratice a Americii.

7 2