パプリカ

Animaţie, Dramă, Mister, SF, Thriller (Japan)

Satoshi Kon

Sony Pictures Classics, Paprika Film Partners, Madhouse

1 Octombrie 2006

1 Iunie 2007

<p>Un anime classic, bine articulat, care aduce in prim plan pe Paprika, salvatoarea lumii de aici si a lumii din vis. Acest film e recomandat celor care nu vor sa doarma, celor care nu vor sa viseze, celor care au halucinatii, celor care viseaza cu ochii deschisi, celor care vor sa ramana copii si celor care le e frica sa nu para copii. Paprika e "Eroina" prin excelenta, solutia ultima la orice problema, ultimul resort intr-o problema de criza. Condimentele actiunii, ca sa ramanem in zona propusa de titlu, sunt clasice pentru un anime, apar si oamenii de stiinta care in traditia filmelor de animatie japoneze sunt capabili sa manipuleze lumea viselor, apar personaje negative, apar prietenii, victimele si salvatorii. </p><p>Paprika face o incursiune in oniric iar argumentele stiintifice mai ca ne fac sa credem ca e posibil asa ceva, iar aceasta calatorie e pentru salvarea realului, in mod paradoxal. Eu un film care te poate prinde si sa nu iti mai dea drumul din interstitiile lui pana mult timp dupa ce s-a terminat. Mie mi-a luat o zi sa imi revin si imi pun si azi intrebarea daca nu mai sunt cumva tot in el prins, ascuns pe undeva si daca nu cumva o astept si eu pe Paprika sa vina...da, cred ca si azi o mai astept.</p>

KATAKLYSM

08.09.2018

10!

0 0

enitharmon

08.09.2018

Exceptionala realizare are forta de a te purta intre cele doua lumi (reala si imaginara), uitand ca ar mai exista vreo granita intre acestea. De recomandat tuturor celor care doresc sa ramana copii.

2 1

polissimo

08.09.2018

Un anime classic, bine articulat, care aduce in prim plan pe Paprika, salvatoarea lumii de aici si a lumii din vis. Acest film e recomandat celor care nu vor sa doarma, celor care nu vor sa viseze, celor care au halucinatii, celor care viseaza cu ochii deschisi, celor care vor sa ramana copii si celor care le e frica sa nu para copii. Eu un film care te poate prinde si sa nu iti mai dea drumul din interstitiile lui pana mult timp dupa ce s-a terminat. Mie mi-a luat o zi sa imi revin si imi pun si azi intrebarea daca nu mai sunt cumva tot in el prins, ascuns pe undeva si daca nu cumva o astept si eu pe Paprika sa vina...da, cred ca si azi o astept.

7 1