Pat Garrett & Billy the Kid

Western, Dramă (United States of America)

Sam Peckinpah

Metro-Goldwyn-Mayer

23 Mai 1973

5 August 2020

La începutul anului 1881, bãtrânul Pat Garrett - un fost proscris, este ales seriful orasului Lincoln County din New Mexico. El este presat de guvernatorul Lew Wallace si de interesele marilor crescãtori de vite, sã-l urmãreascã si sã-l prindã pe fostul sãu prieten si partener de haiducie, William H. Booney, cunoscut sub porecla Billy the Kid. Booney este capturat si închis, dar, ucide doi ajutori de serif si evadeazã. Garrett, însotit de ajutoarele sale - care fac totul cam în silã, si de o iscoadã care nu trebuie sã-l scape din ochi, este fortat sã plece iar în urmãrirea fostul prieten si sã-i decimeze grupul. Prietenia lor blestematã se va sfârsi în confruntarea finalã de la Fort Sumner.

Juristul

08.09.2018

"Acreditat drept maestru în tehnica violenţei la toate nivelurile, Peckinpah dă un ton nou acestui western inteligent: meditaţia asupra prieteniei. Naraţiunea, de-o plasticitate perfectă (numeroase clar-obscururi, detalii oportune), dovedeşte o mare rigoare. Aici, estetismul nu este niciodată gratuit; tragismul cotidian al westernului este bine conturat ca pentru a pune în gardă spectatorul înclinat spre reflecţie şi melancolie. Interesul rămâne intact până la sfârşit".

2 1

gwtw-1939

08.09.2018

Ultimul film western al lui Sam Peckinpah si ultimul film al sau despre decadera vestului salbatic. Un film care pe mine m-a impresionat foarte mult. La fel ca celelalte filme ale lui Peckinpah, are multa violenta, dar si o intriga interesanta si o lectie morala despre prietenie. James Coburn a jucat minunat, omul care trebuie sa isi ucida cel mai bun si unicul prieten al sau, dar nu poate sa faca asta si se fereste sa se intalneasca cu el, si Kris Kristofferson joaca bine in rolul lui Billy the Kid, pistolarul si banditul neimblanzit, care nu vrea sa traiasca intr-o lume moderna. De-a lungul filmului sunt mai multe scene care creaza o atmosfera de melacolie a vestului. Filmul este special, deoarece aici singuri eroi sunt banditi si criminali, iar cei buni sunt personajele negative. Nu la fel de bun ca Wild Bunch, dar pe aproape. L-am vazut de mai multe ori, dar l-as reveda in continuare, ramane unul din filmele care mi-au placut cel mai mult.

0 0

gwtw-1939

08.09.2018