Periferic

Dramă (Romania)

Bogdan George Apetri, Luc Besson

Andrew Birkin

14 August 2010

1 Aprilie 2011

<div align="justify">  Ispasind o pedeapsa privativa de libertate de 5 ani, tinerei detinute Matilda i se acorda o invoire de 24 de ore de la administratia penitenciarului pentru a participa la inmormantarea mamei sale. Dupa o perioada de 2 ani si 3 luni petrecuta in puscarie, Matilda s-a instrainat de familie si de cunoscuti si nu mai are incredere in oameni, asa cum nici oamenii nu mai au incredere in ea si o trateaza cu reticenta si suspiciune. Singura idee clara din mintea fetei este aceea ca nu intentioneaza sa se mai intoarca la inchisoare la finalul acestei zile de libertate, motiv pentru care negociaza cu un sofer de camion sa o transporte pana la vapor contra unei sume de 1.500 de euro, astfel incat sa poata fugi din Romania si sa inceapa o noua viata peste hotare. Problema este ca Matilda nu detine respectiva suma de bani si unica persoana care ar putea-o ajuta sa o procure este fostul ei iubit Paul, impreuna cu care are un baietel despre existenta caruia familia ei nu stie nimic. In acest scurt interval de 24 de ore, Matilda trebuie sa faca pace cu fratele ei Andrei si cu sotia acestuia Lavinia, cu fostul iubit si mai cu seama cu propriul copil...<br /></div>

KingJulien

08.09.2018

Dovada clara ca noul val cinematografic romanesc face treaba buna. A fost o experienta placuta sa vad acest film la TIFF 2011 si cu atat mai interesant cu cat am avut ocazia sa ii ascultam pe actorii principali, Ana Ularu (care este o frumusete in realitate), Mimi Branescu (al carui talent actoricesc m-a cucerit), Andi Vasluianu si Ioana Flora. Am fost placut surprinsa sa constat ca viziunea mea asupra filmului/povestii se potriveste destul de bine cu ceea ce au spus actorii, cu mesajul pe care acesta au vrut sa il transmita. Naturaletea personajelor este incredibila, la un moment dat chiar am tresarit si parca pe mine ma durea lovitura (nu vreau sa dezvalui mai mult). Merita vazut, il recomand cu cea mai mare satisfactie.

1 3

jdr

08.09.2018

Scenariul lungmetrajului scris de Bogdan George Apetri şi Tudor Voican porneşte de la o povestire scrisă de Cristian Mungiu şi Ioana Uricaru. "Periferic" este povestea Matildei. Eliberată din închisoare doar 24 ore pentru înmormântarea mamaei, Matilda plănuieşte să fugă din ţară şi să înceapă o viaţă nouă. Până la sfârşitul zilei, ea trebuie să se confrunte cu un trecut dureros - familia care a respins-o, fostul ei iubit şi, mai ales, copilul lăsat în urmă. Lupta pentru o viaţă mai bună îi aminteşte că libertatea poate atârna doar de o alegere. Tânărul regizor a absolvit Universitatea Columbia din New York, cu specializare în regie de film şi imagine, şi a fost nominalizat la Student Academy Awards în 2006 ("Oscar-ul studenţesc"). Scurtmetrajele regizate de Bogdan au fost selecţionate şi au rulat cu succes la multe festivaluri de film din întreaga lume (Clermont-Ferrand, Rotterdam, Palm Springs, Cottbus, Montreal). Bogdan Apetri a co-produs recent filmul american "3 Backyards", regizat de Eric Mendelsohn, care a câştigat premiul pentru cea mai bună regie la Festivalul Sundance (2010). Încă din perioada dezvoltării scenariului, lungmetrajul s-a făcut remarcat în cadrul mai multor festivaluri, în secţiunile dedicate proiectelor în dezvoltare, precum Berlinale Co-producţion market, Paris Project, Cinelink Sarajevo, Centeast Warsaw Film Festival sau Agora Work in Progress din cadrul Festivalului de Film de la Salonic. Premii: - Premiul pentru interpretare feminină - Ana Ularu - la Festivalul Internaţional de la Locarno. - Premiul special pentru cel mai bun scenariu şi Menţiunea specială acordată actriţei Ana Ularu, precum şi premiul Federaţiei Internaţionale a Criticilor de Film (FIPRESCI) şi Menţiunea specială a juriului ecumenic din partea Juriului Competiţiei la Festivalul Internaţional de Film de la Varşovia - Premiul Federaţiei Internaţionale a Criticilor de Film (FIPRESCI) în cadrul Festivalului Internaţional de Film de la Viena - Premiul Asociaţiei Criticilor Greci de Film, Premiul pentru Cea Mai Bună Actriţă şi Marele Premiu Golden Alexander pentru Cel Mai Bun Film la Festivalul Internaţional de Film de la Salonic 2010 N.B.! Unul dintre cele mai aşteptate filme din 2011, "Periferic", în regia lui Bogdan George Apetri, marchează o premieră în industria românească de cinema: va fi lansat, simultan, în cinematografe şi pe Internet. Pe 1 aprilie 2011, "Periferic" va inaugura proiectul WEBKINO.RO, care va permite vizionarea filmelor româneşti în sistem pay-per-view, prin video-streaming, la o calitate HD excelentă. Proiectul este realizat cu suportul casei de distribuţie Voodoo Films şi al companiei de marketing şi vânzări online Q2M, lansată de Dragoş Stanca. În prima fază, "Periferic" va putea fi vizionat pe WEBKINO.RO cu prioritate în localităţile care nu dispun de săli de cinema, urmând ca de la 1 mai să poată fi urmărit din orice colţ al ţării. WEBKINO.RO este, dincolo de un experiment inedit, un proiect cultural, fiind prima alternativă legală de vizionare în timp real a filmelor româneşti pe Internet, o dată cu lansarea lor în cinematografe, cu prioritate în zonele în care nu există săli de cinema. "Periferic" este prima dintr-o serie de producţii româneşti ale anului 2011 care vor fi lansate şi pe platforma online susţinută de Voodoo Films, după o idee Q2M. "Ideea acestui experiment care, sper eu, va evolua într-un proiect amplu, e cât se poate de simplă şi a pornit de la un paradox pe care l-am constatat discutând cu mai mulţi regizori şi producători: publicul de film românesc, tot mai numeros, nu are acces la premiere şi nu poate viziona filmul în timp real dintr-un motiv banal, şi anume acela că foarte multe oraşe din România nu dispun de săli de cinema. În plus, acest public este unul educat şi, credem noi, deloc încântat de ideea vizionării ilegale. " - Dragoş Stanca, fondatorul Q2M

1 6

El_KaPpa

08.09.2018

Unul dintre cele mai proaste filme romanesti pe care le-am vazut. Trei plimbari cu masina + o plimbare cu trenul + incruntarea Anei Ularu + Mimi Branescu intr-un rol de peste prea putin credibil + un montaj taiat cu barda + un final sec...atat de sec... = film de festival care a incantat acesti "critici" romani de pe la festivaluri. Am pus in ghilimele pentru ca nu se pot numi critici in adevaratul sens al cuvantului daca lauda astfel de productii autohtone de toata jena, bineinteles cu anumite interese, fara macar sa spuna in recenziile lor ce le-a placut la acest film. Pentru mine, Periferic intra in aceeasi categorie a filmelor cu un montaj care iti taie brusc cadru, cu replici simple aruncate cu prastia, cu personaje ce nu iti transmit nimic, fara un mesaj concret pe care sa-l transmita si cu un final care lasa impresia de neterminat. In ultimii ani au aparut astfel de filme romanesti ca ciupercile dupa ploaie, dar asta parca a pus capac.

8 4