Persepolis (2007)

Animaţie, Dramă | 23 May 2007 (France, United States of America)

Persepolis (2007)

Persepolis

Animaţie, Dramă (France, United States of America)

Vincent Paronnaud, Marjane Satrapi

Société des Producteurs de L'Angoa, Sony Pictures Classics, Procirep, Soficinéma, France 3 Cinéma, Diaphana Films, Sofica Europacorp, Celluloid Dreams, The Kennedy/Marshall Company, Région Ile-de-France, Fondation GAN pour le Cinéma, 2.4.7. Films, French Connection Animations, Centre National de la Cinématographie

23 Mai 2007

11 Aprilie 2008

<p>Filmul ne prezinta copilaria unei fetite iraniene plina de indrazneala si inteligenta, in timpul Revolutiei Islamice. Facem cunostinta cu tanara de 9 ani, Marjane, in momentul in care fundamentalistii ajung la putere, fortand femeile sa-si acopere fata si aruncand in inchisoare mii de oameni.</p><p>In continuare, o urmarim pe tanara in timp ce pacaleste toti "paznicii sociali" si descopera punk-ul si formatii precum ABBA si Iron Maiden. Toate acestea se intampla in cursul razboiului dintre Iran si Iraq si sub regimul dictatorial instaurat de guvern.</p><p> </p><p>Odata ajunsa in anii adolescentei, Marjane e trimisa de parintii ei in Austria. Aici trebuie sa se lupte cu vechile obisnuinte si cu prejudecatile oamenilor, insa reuseste sa se descurce. Totusi dupa ceva timp singuratatea si dorul de casa nu-i dau pace astfel ca se intoarce inapoi in Iran alaturi de familia sa, asta insemnand ca trebuie sa-si acopere iar fata si sa traiasca intr-un regim tiranic. </p><p>Dupa o perioada dificila de acomodare, Marjane se inscrie la o scoala de arte si sa casatoreste, continuand in tot acest timp sa vorbeasca impotriva ipocriziei la care e martora zilnic. La varsta de 24 de ani isi da seama ca indiferent cat de mult isi iubeste tara, nu poate locui aici. Astfel ia decizia sa se mute in Franta, fiind foarte optimista in legatura cu viitorul ei.</p>

simonica

08.09.2018

Persepolis este mult mai mult decat o lectie de istorie iraniana, este si povestea unei adolescente neintelese. O capodopera autobiografica animata despre cautarea Sfantului Graal al libertatii

6 3

Patronu

08.09.2018

Persepolis e un film îndrăzneţ, atât ca idei, cât şi realizare. E o poveste emoţionantă de viaţă a cărei strălucire contrastează cu stilul alb nergu şi bidimensional ales. Însă tocmai această animaţie reprezintă punctul forte al filmului. Într-o eră a animaţiilor pe calculator, producătorii insistă pe un stil retro foarte original şi expresiv. Întregul film e asemenea unui poem, al unui manifest, iar cei ce se vor identifica în anumite situaţii din film nu cred că vor fi puţini la număr. De văzut.

7 3

Lili

08.09.2018