Platoon

Dramă, Război, Acțiune (United States of America, United Kingdom)

Oliver Stone, Don Chaffey

Hemdale Film Corporation, Cinema 86

19 Decembrie 1986

27 Octombrie 2020

O curajoasa si emotionanta privire aruncata asupra vietilor soldatilor unui pluton american, in timp ce patruleaza, lupta si mor in junglele Vietnamului, vazuta din perspectiva unui tanar recrut. Atunci cand doi Sergenti veterani intra in conflict, cand unul dintre ei participa la masacrul unui sat intreg, tanarul trebuie sa faca fata unei crize morale, pus in fata unor confruntari atat cu ororile razboiului, cat si cu dualitatea omului.

jake

08.09.2018

Această cutremurătoare incursiune pe frontul războiului din Vietnam este fără îndoială unul din cele mai bune filme făcute vreodată. Film psihologic, protest împotriva războiului, dar în primul rând o usturătoare demitizare a uneia din cele mai glorificate instituţii ale societăţii americane: armata. Film de o violenţă vizuală şi auditivă rar întâlnite, Platoon este o mărturie a atrocităţilor care nu trebuie să se repete dar care din păcate se repetă mereu. Un film dur şi incomod dar din păcate atât de necesar.

10 4

ThaThug

08.09.2018

Bine ai venit in Vietnam, Promotoriul Groazei, locul in care orice farama de umanitate se pierde in bataia gloantelor si unde ratiunea si luciditatea sunt niste termeni alienati. Personajul principal este trecut printr-o serie de evenimente care-i vor definii intreaga viata si-l vor transforma dintr-un baiat inocent cu iluzii in a-si ajuta "minunata" tara, intr-o masina de ucis lipsita de sentimente. Filmul este un omagiu adus miilor de soldati americani, care au luptat si murit intr-un razboi inutil pornit dintr-un orgoliu nesatul numit Guvernul American. O pelicula de referinta a secolului trecut in care Oliver Stone ne transpune in anul 1967 intr-un Purgatoriu pe cat se poate de real, Vietnam!

19 2

eedy

08.09.2018