Comedie, Dramă, Război (Serbia, France, Germany, Hungary, Czech Republic)

Emir Kusturica, Robert Stevenson

Emir Kusturica

Komuna, Barrandov Studios

11 Aprilie 1995

8 Mai 2021

Povestea incepe intr-o fabrica de arme de sub pamant din timpul celui de-al doilea razboi mondial si evolueaza intr-o situatie aproape suprarealista: cei ce lucrau pe piata neagra a armelor si ce cumparau de la aceasta fabrica nu le mai mentioneaza celor de jos ca razboiul s-a terminat, asa ca acestia continua sa produca arme cu un zel nationalist. 50 ani mai tarzaiu, cei de jos, devenind suspiciosi, sparg zidul ce-i delimita de lumea de sus, doar ca sa-si dea seama ca de fapt nu au fost mintiti: razboiul continua

tatiana

08.09.2018

merita vazut

1 2

diablero

08.09.2018

Exceptional, putand fi recunoscut usor stilul suprarealist si tragicomic al lui Kusturica. Folosind ca parabola povestea fabricii de armament subpamantene, Kusturica ne da un mesaj mai important si anume ca istoria se repeta ciclic, iar armele care alimenteaza ura sunt mereu actuale. Cand curiozitatea sau speranta distrug zidul care ne desparte de existenta reala totul este in zadar deoarece razboiul pare etern.

6 1

linkboy

08.09.2018

extraordinar filmul lui Kusturica . la felul in cere e descrisa povestea , ea poate fi reala . Bineinteles ca nu e 100 % reala , dar are mai mult decat un sambure de adevar . Acum ca am vazut si Maradona inteleg de ce Kusturica si Maradona sunt prieteni , ei sunt impotriva statelor unite . Ei isi dau seama ca sua , duce razboaie in special pentru economie , mai precis pentru a "fura:resursele altor tari . Yugoslavi nu aveau aceeasi mentalitate ca romanii in timpul comunismului , si nu aveau incredere in salvarea americana . Dupa ce acesti oameni insetati de putere si de resurse iti invadeaza tara inteleg de ce atata lume au o ura fata de americani (ma refer la poporul SUA, deoarece America se intinde de la capul Horn pana in nordul Alaskai) . Revenind la film , e o capodopera si-l recomand tuturor persoanelor care nu sunt interesati de filmele comerciale .

3 1