Acțiune, Dramă, Istoric (Romania)

Constantin Popescu

Constantin Popescu

Filmex Romania

13 Februarie 2010

19 Noiembrie 2010

<p>„Portretul luptătorului la tinereţe” este primul episod dintr-o trilogie care se numeşte „Aproape linişte” şi care va continua cu povestea Elisabetei Rizea şi cu cea a fraţilor Toma şi Petre Arnăuţoiu.<br /><br />Imediat după al doilea război mondial, când puterea a fost preluată de comunişti, în munţii României, grupuri de oameni s-au opus regimului opresiv cu arma în mână. Aproape toţi au sfârşit în temniţă ori în faţa plutonului de execuţie. Mai mult de 1000 de grupări de „partizani” anticomunişti au fost înregistrate în dosarele Securităţii, Munţii Făgăraş fiind unul dintre nucleele acestei lupte, între 1947 şi 1960.<br /><br />Una dintre cele mai longevive grupări de partizani a fost cea condusă de Ion Gavrilă Ogoranu: cei 12 tineri au rezistat în munţii Făgăraş, în condiţii extrem de dificile, aproape zece ani. Ogoranu a fost singurul din grup care nu a fost prins până în 1976, lucru unic în istoria grupărilor de partizani de oriunde. Legenda omului care s-a ascuns de Securitate timp de 27 de ani şi a camarazilor săi care au luptat şi au murit pentru o idee sunt subiectul acestui film.</p><p> </p>

George963

08.09.2018

Cinematografia romaneasca se dezvolta extrem de frumos, acest film si altele lansate anul acesta arata ca se poate ca cinematografe in momentul de fata filmele romanesti sunt mult mai bune decat comercialitatile aduse de la americani. Corect, este nevoie de o anumita inteligenta si cultura pentru a intelege aceste filme, insa din momentul in care o faci vei simti o placere estetica extrem de mare. Filmul acesta arata un colt de istorie nu foarte cunoscut publicului larg, insa foarte interesant care pune o caramida importanta in constiinta nationala. Pot spune ca directiva regizorala si scenariul au fost realizate cat mai aproape de perfect, iar interpretarea actoriilor, unii dintre ei foarte tineri, pe mine pur si simplu m-a cutremurat. Printre interpretarile memorabile pentru mine se numara cele ale lui Mihai Bendeac si a lui Razvan Vasilescu, cel din urma interpretand un ofiter de securitate cu atata precizie si cu atat dezinvoltura de parca lua masa de pranz, iar incursiunea lui Bendeac, desi scurta ascunde o anti-teza a umorului cu tragicul care mie mi-a placut foarte mult. Superb film per total, 10/10.

3 4

leonardbratu

08.09.2018

Superficial ! Cred ca acest film este o incercare destul de nereusita de a recrea o pagina a istoriei noastre ..Niste copii care mereu urla de foame , se ascund si cutreiera bezmetici niste coclauri nu pot reda maretia oamenilor ce au luptat si au murit pentru o idee - ideea de libertate !..Insa nu sunt convins ca a venit vremea sa se inteleaga ca exista oameni care chiar pot muri pentru un ideal ! Asa ca pentru moment niste impuscaturi haotice , niste franturi de dialog pot tine loc de filmulet insa nu despre o istorie !..Nimic nu arata aici tenacitatea mentala si suportul oferit de ceva cultura al luptatorilor ...Familiile din care se trageau si mandria de a avea o tara libera ...In schimb nevoia stucului este omniprezenta de la un capat la altul al acestei realizari...Cred ca nici vechea Securitate nu ar fi facut mai bine...Pacat , asupra acelor clipe cred ca trebuie sa ne aplecam cu mult mai multa demnitate si poate cu ceva mai multa documentare !..

4 9

MikeWindgren

08.09.2018

Exceptionala ideea de a face un film despre gruparea lui Ogoranu. Pe urma, filmul are multe parti bune, de exemplu un sunet excelent, cum nu suntem obisnuiti la filmele romanesti sau un suport documentar serios. Are si acel ceva care te tine lipit de scaun. Rol impresionant mi s-a parut ca face Razvan Vasilescu, iar Mihai Constantin e si el destul de bun. La polul opus, constituind si elementele fragile ale filmului, as plasa prestatia actorilor tineri, a celor care intruchipeaza partizanii. Ogoranu de pilda mi s-a parut fara forta, plat, fara ca actorul sa poata intra cat de cat in personaj si sa poata scoate ceva memorabil de acolo. Norocul e ca personajul Ogoranu e atat de puternic si de plin incat oricat de prost l-ai juca nu il poti distruge. Cu anumite nuante, cam la fel sta situatia si in cazul celorlalte roluri de partizani. Nu numai ca sunt seci, dar parca nici dictie nu au si nici forta sa se debaraseze de accentul si sictirul "da" Bucuresti. Din pacate pana nu demult aveam actori dar nu aveam filme, acum incepem sa avem filme dar nu mai avem actori.

9 1