Winter's Tale

Dramă, Fantasy, Mister, Romantic (United States of America)

Akiva Goldsman

Weed Road Pictures, Village Roadshow Pictures, Warner Bros. Pictures

13 Februarie 2014

14 Februarie 2014

<p>Anul acesta Valentine's Day aduce pe marile ecrane o poveste de dragoste sensibilă, plină de imaginație cu o distribuție de zile mari. Povestea se situează în anul 1916, într-un New York rece, bântuit de vânturi și întuneric. În mijlocul acestui oraș, într-o iarnă rece un hoț, Peter Lake speră să găsească o pradă considerabilă într-unul dintre palatele orașului. Crezând că acesta este nelocuit, pătrunde înăuntru, dar în loc să găsească o comoară, găsește altceva de neprețuit: dragostea. Intrând, o zărește pe fata proprietarilor cântând la pian, iar imaginea ei îl tulbură deopotrivă și îl fascinează. Ceea ce nu știe însă este faptul ca tânăra este grav bolnavă și pe moarte. Dar acest fapt nu îi împiedică să înceapă o frumoasă poveste de dragoste. <span style="line-height: 15.600000381469727px">Și cum filmul vrea să prezinte puterea dragostei adevărate și miracolele pe care aceasta le produce, Peter se reîncarnează și așa începe o serie de aventuri ireale, presărate cu dezamăgiri, cu iubire și cu magie. </span></p>

bobina

08.09.2018

Un “Stardust” unde rolurile de pantomima ilara si disputa pentru vreun tron sunt inlocuite cu o miza mai dramatica a povestii si cu implinirea unui destin care acum nu mai atarna de o promisiune. Comparatia cu sclipitorul film al lui Matthew Vaughn se dovedeste prin implicarea temelor astrale si prin creditarea miturilor care guvernau partial si povestirea anterior amintita. Goldsman restrange cu mai multa constiinciozitate planurile (a nu se interpreta ca fiind gresita vechea masura) si le traseaza personajelor meniri ce nu mai sunt puse sub amprenta alegerii. O influenta intensa de basm simtita pe toata durata vizionarii, impletita cu atmosfera de film de epoca, transforma “Winter’s Tale” intr-o productie care are nevoie doar de suportul unor interpretari temeinice.Cu exceptia lui Connely, care pare absenta din decorul schitat, toti ceilalti protagonisti centrali sprijina subiectul. Dincolo de atasamentul subiectiv fata de Farrell si Crowe (nu cele mai concludente partituri din filmografia amandurora), in infruntarile si scenele impartite, amandoi au fost cuprinzatori in rolurile de consum, dupa caz, de iubire sau ura. Recunosc ca poate imi este orbita ratiunea de a discerne concret datele tehnice ale filmului pentru ca am urmarit productia acestuia pas cu pas, inca de cand s-a anuntat adaptarea romanului scris de Mark Helprin. Dar pentru ca imi place sa cred ca pot fi mintoasa cand disec orice film, am sa incep prin a mentiona care sunt obiectiile pe care o pot aduce. A doua jumatatea a filmului pare ca grabeste implinirea destinelor personajelor. Si ramane o urma de regret ca nu se face o aprofundare mai nobila a protagonistilor.Nedreptatit la capitolul aprecieri, “Winter’s Tale” nu dezamageste prin determinarea de a elibera un impuls (nu neglijabil) in cronica filmelor despre predestinare. Cu efecte speciale minime care sunt reduse ca importanta in contextul lansarii unui talc cu aspect de impotrivire, pelicula reinterpreteaza disputa vesnica dintre bine si rau prin aboradarea unor plasmuiri romantice, pretioase sau neinsemnate (mai rar).Enjoy it!

2 2

alina8iuga

08.09.2018

Un film bun, care mi-a amintit de Hugo. O poveste frumoasa despre dragoste, viata, moarte si lupta dintre bine si rau. Sper sa il gasesc printre nominalizatii la Oscar 2015.

4 0

mitica58

08.09.2018

E o poveste, asa cum ii spune si titlul, si trebuie luata ca atare. Povestile nu sunt intotdeauna logice, nu dau explicatii, doar nareaza si atat. Structurile sunt clare, binele de o parte si raul de cealalta si intre ele vremelnicele vieti ale oamenilor si uneori eroi de basm ce nu imbatranesc, ce iubesc vesnic, ce au puteri supraomenesti. Daca pui predestinarea ca tema si destinul implacabil ca rezolutie finala pe fundalul frigului si al fulgilor de nea, obtii o “poveste de iarna”. Colin Farrell – excelent, Russell Crowe – de asemenea, Jessica Brown Findlay in rolul lui Beverly bine incadrata, William Hurt in rolul capului familiei Penn - coplesit de povara si dragoste parinteasca... Ce mai, o poveste de poveste.

2 2