Mandrie si prejudecata

Pride and Prejudice

Dramă, Romantic (United States of America)

Robert Z. Leonard

Loew's Incorporated, Metro-Goldwyn-Mayer

6 Decembrie 2021

<p>Familia Bennet are cinci fete si nu o foarte mare zestre de oferit de aceea singura modalitate de reusita sociala ar fi o casatorie bogata. Cand in zona lor se muta un tanar bogat si neinsurat- dl Bingley, dna Bennet decide sa faca tot posibilul sa il cunoasca, in speranta unui mariaj cu una din fiice. Bingley apare la un bal si cucereste pe toata lumea cu gentiletea sa, dar in special pe Jane Bennet. Prietenul sau, Darcy, nu lasa aceeasi impresie, privind cu aroganta multimea necivilizata. Liz Bennet este jignita de superioritatea acestuia dar isi gaseste companie intr-un tanar fermecator , Wickham.In casa familiei Bennet soseste verisorul Collins care se indragosteste de Liz si o cere in casatorie. Dupa refuzul acesteia, Collins se casatoreste cu Charlotte, prietena lui Liz, si pleaca la noua casa. Liz este invitata sa isi viziteze prietena si ,ajungand aici, o cunoaste pe Lady de Bourgh, matusa lui Darcy.</p><p>In scurta vreme vine si Darcy fata de care Liz, afland niste lucruri ingrozitoare de la Wickham, nu evita sa-si exprime parerea proasta, determinandu-l pe acesta sa plece in ciuda afectiunii pe care i-o purta. Intoarsa acasa, Liz afla ca sora mica Lydia a fugit cu sarmantul Wickham dar situatia scandaloasa este rezolvata de Darcy a carui cerere in casatorie este acum acceptata de Liz, dupa inlaturarea tuturor prejudecatilor.</p>

tianne

08.09.2018

Mi se pare cea mai buna ecranizare a cartii, are farmec si stralucire in ciuda faptului ca e film alb-negru.Scenariul pastreaza ironia textului original iar distributia de exceptie da valoare in plus: Mary Boland -Dna Bennet face tot filmul, Greer Garson la 36 de ani intra perfect in rolul tinerei de 20. Spre deosebire de celelalte ecranizari, aceasta pluseaza la capitolul umor. Un must-see

4 0

crazy_bloggera

08.09.2018

Chiar as vrea sa il vad. Am urmarit miniseria de la tv, cea cu Colin Firth si mi s-a parut extraordinara.

1 1

08.09.2018

Aici e cu totul altceva! Ador filmul asta, regia si interpretii dar ecranizarea din 2005 cu Keira Knightley m-a facut sa-mi schimb parerea. Greer Garson si Laurence Olivier au fost intrecuti in realizarea cinematografica si desi romanul Jane-i Austen , l-am citit de multe ori, l-am vazut in cel putin 10 remake-uri, acum imaginea eroilor preferati di roman sunt asociate cu ecranizarea din 2005 S-a reusit o ecranizare mult mai buna, cu actori deosebiti de talentati care vor ramane in memoria cinefililor!

5 0