もののけ姫

Aventuri, Fantasy, Animaţie (Japan)

Hayao Miyazaki

Studio Ghibli, Nibariki, Nippon Television Network (NTV), DENTSU Music And Entertainment, TNDG, Tokuma Shoten

12 Iulie 1997

9 Iulie 2020

Actiunea filmului se petrece in Japonia antica, intr-o perioada a miscarilor sociale, a razboinicilor samurai si a satelor izolate. Un razboi izbucneste, iar padurile sunt devastate de clanul Tatara, care se indeletniceste cu prelucrarea fierului. Marele Zeu al Padurii, o creatura mitica, le da putere zeitatilor padurii sa-si protejeze domeniul impotriva oamenilor sub forma unor uriase fiare. Intr-un indepartat sat din nordul Japoniei, Ashitaka, ultimul razboinic al clanului Emishi, pe cale de disparitie, este obligat sa ucida un monstru pentru a-si apara satul. Prea tarziu, insa, el descopera ca acea creatura cu înfatisare de mistret era o zeitate protectoare a satului. Omorand demonul mistret, Ashitaka a atras asupra lui un blestem care se vede sub forma unei cicatrice de pe bratul drept, ce se extinde incet.

1octav

08.09.2018

O metafora prin care japonezii care au facut acest film vor sa isi educe copiii despre importanta naturii si despre necesitatea mentinerii unui echilibru intre dezvoltarea industriala propulsata de nevoile in continua crestere ale oamenilor si ecosistemul in care traiesc si altii... si pe care il distrugem intr-un ritm alarmant, taindu-ne singuri craca de sub picioare.

5 0

CristinaDani

08.09.2018

Da, imi place ca au atins subiectul si totusi au reusit sa plaseze actiunea filmului intr-un mediu "fantastic". Unul din cele mai bune filme anime din ultimul timp (chiar daca au trecut aproape 10 ani de atunci).

4 0

blacktoothfairy

08.09.2018