Public Enemies

Crimă, Dramă, Istoric (United States of America)

Michael Mann

Universal Pictures, Relativity Media, Forward Pass, Misher Films, Tribeca Productions, Appian Way, Dentsu Inc.

1 Iulie 2009

17 Iulie 2009

<p>Bazat pe tomul autorului Bryab Burrough intitulat "Public Enemies: America's Greatest Crime Wave and the Birth of the FBI, 1933-43",filmul evoca adevarata poveste a celebrului si carismaticului spargator de banci John Dilinger. Acesta parea de neoprit, nicio inchisoare nu il putea tine iar prin faptul ca jefuia bancile pe care oamenii le considerau vinovate pentru "Marea Depresie" , era indragit atat de populatie, cat si de iubita sa, Billie Frechette. </p><p>Avand in vedere ca FBI-ul era la inceput de drum, cea mai buna metoda de a se face remarcat era sa prinda banda cea mai periculoasa, care scapa mereu. Determinat sa il aresteze pe Dilinger si pe banda lui care ii includea pe sociopatii Baby Face Nelson si Alvin Karpis, capetenia FBI - Edgar Hoover l-a declarat pe Dilinger inamicul numarul 1 al tarii si l-a trimis pe agentul Melvin Purvis sa il neutralizeze cu orice mijloc posibil. Cu toate acestea, Purvis a subestimat ingeniozitatea lui Dilinger, urmand sa se confrunte cu o serie de urmariri si focuri deschise, din care Dilinger scapa neatins.<br />Cand a epuizat toate metodele de a-l captura, Purvis a realizat ca singura sansa de a-l aresta pe celebrul infractor era sa numeasca o echipa de fosti oameni ai legii ca agenti oficiali si sa orchestreze o serie de tradari atat de viclene incat nici capul infractionalitatii din America sa nu isi dea seama ce l-a lovit.</p>

129 Ordonare după: | |

Juristul

08.09.2018

Bazat pe romanul autorului Bryab Burrough, “Inamicii publici” evoca povestea reala a celebrului si carismaticului spargator de banci John Dilinger (Johnny Depp). Devenit un adevarat erou in America anilor '30 pentru ca jefuia bancile vinovate de Marea Depresiune economica, Dillinger ajunge inamicul public numarul unu, fiind urmarit de o intreaga echipa de agenti FBI condusa de Melvin Purvis (Christian Bale).Desi Purvis incearca prin toate metodele posibile sa il captureze, Dillinger reuseste cateva evadari inedite din inchisoare. Singura solutie ca FBI sa il aresteze pe celebrul infractor este orchestrarea unor false acte de tradare.

4 10

felixuca

08.09.2018

In opinia mea, pana acum, cel mai bun film al anului 2009. Interpretare de nota zece, o coloana sonora aleasa "pe spranceana", reuseste sa surprinda cu succes moderat atmosfera epocii (conceptul de "masini rapide" a reusit sa-mi smulga un surans de nostalgie). Christian Bale nu a reusit sa ma impresioneze in mod deosebit... face un rol placid, liniar, se achita de el onorabil, normal, la ce altceva ne-am putea astepta? In schimb Johnny Deep a facut un rol de zile mari. L-a ajutat mult si scenariul caruia i-am gasit un punct slab dar si un punct forte remarcabil. Punctul slab se refera la stilul "melodramatic" de a trata relatia dintre John Dillinger si Billie Frechette, transformata din simpla membra a clanului generic de "Molls" (iubite de gangsteri) in Ileana Cosanzeana a acestui Robin Hood - Fat Frumos cu Tommy gun modern. Este redusa la imaginea de amoreza credincioasa pana in ultima clipa, fara a avea o personalitate prea elaborat schitata, se lasa deoparte faptul ca ea a fost aceea care a contribuit mult la raspandirea mitului banditului gentleman si se "uita" convenabil o buna parte din trecutul ei marcat de pasiunea pentru personaje violente si certate cu legea. Pentru mai multe detalii despre personajul real, care este cu adevarat unul de exceptie: http://www.pbs.org/wgbh/amex/dillinger/peopleevents/p_frechette.html. Punctul forte al filmului il reprezinta insa realismul cu care personajul principal masculin a fost descris. Voi aminti un singur lucru: desi am pomenit mai sus de mitul unui "Robin Hood" modern, imaginea proiectata de acesta este departe de vreo forma de romantism melodramatic. Ne este prezentat ca fiind extrem de inteligent si de constient de impactul pe care fiecare gest al sau il are asupra publicului. Cred ca schimbarea expresiei sale atunci cand fiind transportat, in masina, catre inchisoarea Crown point, Indiana, este intampinat de un public entuziast de admiratori spala toate pacatele peliculei. Iar aceasta replica spune totul: "Cui îi pasã de ce le place spectatorilor? / Mie-mi pasã. Eu mã ascund printre ei". Sublim realism, nu-i asa?

9 12

betty_blue

08.09.2018

este un film exceptional si consider ca este al 2-lea film reusit din acest an si cu siguranta va castiga si ceva premii iar incaarile vor fi cu siguranta uriase .Imi place mult rolul Lui Jonny Deep iar replicile lui sunt bestiale .Astept filmul sa apara pe dvd si cu siguranta i l voi cumpara pentru colectia mea .Rolul lui Christian Bale este cam slabut fara replici celebre si nu este deloc scos in evidenta

0 3