Dramă (United States of America)

Mike Tollin

Mike Rich

Tollin/Robbins Productions, Revolution Studios

24 Octombrie 2003

26 Noiembrie 2020

Actiunea se petrece intr-un mic orasel din Carolina de Sud in anii '60, unde Harry Jones este antrenor de fotbal la liceul local. Harry este ocupat in totalitate cu echipa si nu-si poate petrece prea mult timp alaturi de fetita sa, Mary Helen, sau de sotia lui, Linda. El il intalneste insa pe Radio, un elev cu probleme mentale si il ia pe acesta ca ajutor al sau. Oamenii nu sunt siguri ca Radio poate ajuta echipa in vreun fel, insa acesta nu se lasa si ramane alaturi de jucatori pentru inca treizeci de ani.

valutza

08.09.2018

Actiunea filmului se petrece intr-un mic orasel din Sudul Californiei si este povestea unei prietenii nemuritoare dintre un respectat antrenor de football din liceu Harold Jones (Ed Harris), si un tanar cu probleme mentale, poreclit Radio (Cuba Gooding, Jr) pe care atrenorul il ia sub aripa sa ocrotitoare, devenindu-i mentor. Radio, este mereu tinta glumelor si batailor de joc ale tinerilor din echipa de football. Harold Jones insa intentioneaza sa schimbe acest lucru. La inceput, prietenia dintre ei este destul de tensionata, dar cu timpul, Radio capata incredere in Harold, si in cele din urma reuseste sa schimbe mentalitatea intregului oras. Din 1964 cand Radio i-a ajutat prima data pe cei din echipa de football Hanna Yellow Jackets, si pana in zilele noastre, deci o cariera de peste 38 de ani, el a devenit o prezenta nelipsita la toate meciurile echipei. El poate fi vazut si astazi in fruntea trupei de majorete, asistent de antrenor si manager al echipei.

2 2

arbatel

08.09.2018

Actuala omenire,atit cit se poate vedea dintr-un punct de vedere limitat dat doar de NIVELUL MENTAL al unei fiinte care nu are inca acces la SUPRAMENTAL ( cum este cazul entitatilor angelige,al Maestrilor sau,in ultima instanta,al Creatorului,TATAL - MAMA Divin(a) ),este sau pare a fi de un EGOISM FEROCE si o INCONSTIENTA autodistructiva evidenta...Sau invers,pentru ca mai intii este cauza - INCONSTIENTA -si apoi apare efectul : Egoismul feroce ...Mai intii se vede simtomul si apoi numim boala...Deci in aceasta bezna,confuzie,prostie,egoism,lacomie si nepasare generala ( dar nu unanima !),UN GEST DE MILOSTENIE,DE COMPASIUNE,DE INTRAJUTORARE fata de o fiinta umana oropsita,cum se poate vedea in acest film tulburator numit Radio,este nu doar rarisim,nu doar remarcabil,nu doar tulburator,ci profund emotionant,ZGUDUITOR pina in cele mai adinci strafunduri ale fiintei noastre !...Am fost "invatati ",am fost obisnuiti cu nepasarea si egoismul atit de general raspindite la ceasul acesta al Evolutiei noastre sufletesti ,incit faptul de a face bine cuiva care are cu adevarat nevoie,a devenit un fel de " sport " duminical,o activitate extra-scolara,extra-conjugala,extra-nationala, DAR NU EXTRAORDINARA !,in situatiile cind vreo urgie oarecare se abate asupra cuiva in lume .Este un fel de " cotizatie " extra-fiscala,care adica nu e taxata de fisc,facuta de cei mai multi (! ?) doar pentru ca asa e bine,adica doar de fatada,pentru imaginea din vitrina. In filmul acesta,personajul principal,un antrenor de fotbal american,ajuta un negru,care este retardat mintal,LA MODUL CEL MAI DEZINTERESAT CU PUTINTA,sa iasa din izolarea lui,din intunericul BOLII LUI,care este INTUNERICUL NOSTRU,AL TUTUROR CELOR INCA INCONSTIENTI,INTUNERIC SAU BOALA NUMITA EGOISM EXACERBAT !!!...Intuneric numit NEPASARE sau INDIFERENTA !...Si pentru cei care au sensibilitatea necesara,dar si Sufletul trezit in oarece masura,asemeni antrenorului din film,vor fi inteles ca nu NOI sintem cei care ajutam asemenea fiinte oropsite,ci Ei sint cei care ne AJUTA PE NOI SA-I INTELEGEM PE EI SI PE NOI,SA-I ACCEPTAM PE EI SI PE NOI,SA-I IUBIM PE EI SI PE NOI !!!...Cei dintre voi care au citit acea relatare extraordinara : Scaldata in lumina divina ( aparuta recent la ed For You ),a unei femei care a avut o asa zisa moarte clinica,isi amintesc poate de exemplul unui om care s-a incarnat sub infatisarea unui barbat fara locuinta si venit,doar pentru a-l ajuta pe un prieten al sau,sub chipul unui avocat,sa invete compasiunea si daruirea...Si la asta ma refer cind spun ca aceste fiinte oropsite ne ajuta pe noi sa constientizam cite ceva,ceva esential ce ne lipseste deocamdata sau este doar latent in fiinta noastra.Iar in acest film,prestatia actorilor principali,dar in primul rind a celui bolnav,este exceptionala !...Doua aspecte sint de subliniat in acest film,desi pare ca ma repet...Anume DEZINTERESUL sau mai bine spus,AJUTORUL COMPLET DEZINTERESAT oferit de o fiinta umana,altei fiinte umane defavorizate,FARA SA ASTEPTE NICI O COMPENSATIE de la cineva pentru gestul sau,AJUTOR OFERIT IN MOD EVIDENT DIN INIMA,ADICA DE LA UN SUFLET CIT DE CIT TREZIT,LA UN ALT SUFLET,care,din perspectiva celor multi si orbi pare a fi bolnav,NUMAI CA NU SUFLETUL LUI ERA BOLNAV,CI DOAR MINTEA LUI !..Si aici apare al doilea aspect,anume SUFLETUL acelui personaj care era in mod evident MAI TREAZ DECIT AL CELORLALTI,drept dovada faptul ca a daruit aproape toate cadourile pe care le primise de Craciun concitadinilor sai IN POFIDA OBSTRUCTIEI REALIZATA DE AUTORITATEA POLITIENEASCA ( si apoi cu ajutorul ei )...Autoritatea lumeasca,simbolizata aici de un politist nou venit in oras,are un tilc evident pe care nu vreau sa-l traduc in cuvinte,pentru ca ceea ce imi transmite mie,s-ar putea sa nu fie valabil pentru toti spectatorii...Deci,prima dovada era daruirea cadourilor primite,dar mai importante erau de fapt IMBRATISARILE pe care personajul socotit retardat mental,le oferea celor care,in ultima instanta,se dovedeau a fi retardati afectiv !!!...In concluzie,acest film ne arata ca cei mai multi dintre oameni,care se cred sanatosi la minte,sint bolnavi la Suflet,ei luind egoismul si indiferenta drept NORMALITATE,iar AFECTIVITATEA,COMPASIUNEA,INTRAJUTORAREA COMPLET DEZINTERESATA,in mintea lor asa zis sanatoasa este socotita prostie sau slabiciune !...Dar,asa cum spuneam intr-un comentariu anterior,ideile,oricit de seducatoare ar fi,sint sterpe fara o incarcatura emotionala profund umana,iar pe mine acest film m-a emotionat pina la lacrimi,incit a trebuit sa fac eforturi serioase ca sa nu izbucnesc in hohote de plins !...De ce ?...Pentru ca am fost ( in alte vieti ) o atit de mare lepadatura umana,o atit de mare lepra sau jigodie umana,care i-a oropsit pe altii,incit acum,dupa ce am trait si suferinta victimilor ( fie si partial),dupa ce am experimentat si starea celui oropsit,nu doar a oropsitorului,sint ingrozit de ce e capabil sa faca inconstienta umana,pe de o parte,si ma cutremur pina in strafundurile sufletului cita iertare si iubire poate oferi un suflet oropsit tortionarului sau !!!...Dar toate acestea trebuie traite pe propria piele pentru a fi intelese cu adevarat ,iar in lipsa unei trairi emotionale adecvate,ideile sint,dupa cum spuneam,doar simple statui expuse in vitrina mintii.

2 3

VladSP

08.09.2018

Un film foarte emotionant!Un om cu un handicap sever care vrea mereu sa ajute si sa fie prietenos.A gasit oameni care sa il iubeasca,sa ii fie alaturi mereu.A ajuns cel mai iubit om din acel oras.Cuba Gooding Jr. realizeaza un rol foarte bun,si prin unele replici te emotioneaza profund.

1 1