Dramă (United States of America)

Miloš Forman

Michael Weller

Paramount, Dino De Laurentiis Company

20 Noiembrie 1981

9 August 2020

Filmul, unul din cele mai bune ale lui Milos Forman, face referire la perioada premergãtoare Primului Rãzboi Mondial. Actiunea este compusã din mai multe planuri. Un cântãret de jazz, negrul Walker, ajuns bogat si celebru, infurie niste xenofobi notorii, care îi vandalizeazã casa. Pe de altã parte, un evreu încearcã din greu sã ajungã regizor

1octav

08.09.2018

Multumita lor am vazut si eu Ragtime. Superb film, foarte bine construit. O drama cu multe momente amuzate... Un excelent film de vazut in familie.

3 0

KATAKLYSM

08.09.2018

Forman e incredibil cu filmul acesta. Pacat ca nu e prea cunoscut filmul pe cat ar merita!

0 0

berby

08.09.2018

In alta ordine de idei la acest film m'au impresionat mai multe fapte, rupte parca din realitatea de zi cu zi, si sincer nu mi s'a parut nimic amuzant...cum zicea 1octav citez: -"o drama cu multe momente amuzante..." Filmul e genial nu degeaba a avut atatea nominalizari,( "merita vazut in familie"-cum tot 1octav zicea, dar nu pentru momentele amuzante ci pentru anumite aspecte ale vietii, care daca am fi putin mai atenti in jurul nostru sau cu noi le'am fi observat de mult) este foarte bun prin mesajul transmis societatii in anii '80 cand negrii inca mai aveau de suferit -intr'o anumita parte a S.U.A.- si criticii de film tocmai acest lucru au apreciat, ca a fost genial prin abordarea ideilor, si anume: 1. Poate cu totii cand a'ti fost elevi si mergeati intr'un grup mai mare pe o strada sau pe culoar avea'ti mai mult curaj sau unul(in cazul de fata seful de pompieri are o gluma -nu prea reusita- cu un negru muncitor si om distins al societatii sa'i blocheze si dupa aceea sa'i vandalizeze masina) face o gluma cu o fata care trece nevinovata pe langa voi sau cu un coleg mai slab; 2.Unii oameni sunt foartre corecti si docili, inteligenti si integri in ceeace fac si spun, ex: Dna Evelyn (Elizabeth McGovern) care femeia mereu incerca si sustinea cu tarie niste idei si'n fata sotului si cand a venit politia sa'i ia copilul lui Coalhouse Walker Jr. ( Howard E. Rollins Jr.) ea considerand ca copilul n'are nici'o treaba cu tatal, desi sotul vroia sa cedeze, mai slab de inger fiind si mai naiv, cum s'a dovedit mai tarziu cand s'a dus sa negocieze el, sa fie un mediator intre insp. de pol. Rheinlander Waldo (James Cagney) si Coalhouse -nefiind de fapt nevoie de el-; 3.Younger Brother (Brad Dourif ) care omul vroia sa se faca mereu util si cu idei si cu fapte dar cumnatul Mr. Delphin Delmas (Pat O'Brien) nu'l lua in considerare, ci dimpotriva in deradere, ceeace duce la ajutorul pe care'l va da el (Younger) negrilor, si'n viata se intampla ca unul "mai slab" daca vine cu o idee sa fie luat "la misto". Si increngatura narativa este absolut clasica, si filmarea intr'un mod static, filmul neavand scene cu actiune, ci putin ca'n anii '50, dar cum joaca si se implica actorii in "pielea personajelor" este original parca ar fi o piesa de teatru, colaborarea intre novelist si regizor fiind de nota 10, si fara doar si poate in acei ani-'80- multe filme au fost pe tema aceasta cu subiecte din perioada anilor '20-'60, cand si politia era limitata la a da vina pe un negru decat sa faca dreptate sau sa caute adevarul. De COLECTIE!

0 0