Rȃul Roșu

Red River

Western (United States of America)

Howard Hawks

United Artists, Monterey Productions, Charles K. Feldman Group

11 August 2020

Thomas Dunson şi Matthew Garth se află în fruntea unei cirezi de vite pe care le conduc pe renumitul drum Chisholm Trail . Wayne este un fermier , crescător de vite al cărui unic scop în viaţă era această meserie . Thomas Dunson este un om încăpăţânat care nu vrea nimic altceva decât să treacă o cireadă de vite în Texas , la scurt timp după începerea călătoriei Dunson află de atacul indienilor asupra trenului în care se aflau Nadine Groot , în ciuda tragediei Dunson îl ia în îngrijire pe Garth . Împreună pornesc spre Texas intenţionaând să traverseze Red River ducând turma lui de sute de vite la nord de Missouri în încercarea de a vinde vitele pe un preţ mai bun , pentru a se angaja la acest drum angajează mai mulţi oameni spre ai sprijini . În timpul transportului , temperamentul tiranic de a conduce al lui Dunson îl face pe Matt să se revolte şi ia o parte din vite spre a le vinde în Abilene , Kansas , lăsându-l pe Dunson în urmă . Pe drumul spre Abilene , Matt respinge un atac indian şi o întâlneşte pe Tess Millay de care se îndrăgosteşte . Matt reuşeşte să vândă vitele înaintea lui Dunson care soseşte mai târziu decât Matt . Dunson jurase că îl va ucide pe Matt dar totul se sfârşeşte datorită intervenţiei lui Tess .

epicvlas

08.09.2018

capodopera western a lui howard hawks ! un film absolut superb cu un scenariu xtraordinar, john wayne a fost putin frustrat sa joace cu clif. intrebandu-l pe howard hawks- you think we can get anithing betwen this kid and my self ? . iar howard a zis- i think you can...! conflictul dintre generatii se vede in confruntarea dintre wayne si cliff, ani 30 si anii 50. ! filmul seamana la subiect cu rascoala de pe bounty! scene de actiune superbe umorala howard hawks, un western ce nu trebuie sa lipseasca din nici o colectie!!!!!!

0 0

gwtw-1939

08.09.2018

Un western clasic, tipic perioadei. Filmul te poarta pe acele taramuri ale cowboylor si indienilor. Scenele cu turmele de vite, au fost foarte reusite, coloana sonora, foarte potrivita si poveste foarte interesanta, mai ales conflictul dintre cei doi protagonisti. John Wayne si Montgomery Clift si-au jucat rolurile fara cusur. Dupa parerea mea, in acest film John Wayne, a avut una dintre cele mai bune prestati ale sale, si-a jucat rolul cu o forta impresionanta. Un film care m-a fermecat si il recomand pentru admiratori genului.

0 0

Rhot.Adeth

08.09.2018

este unul din clasicele western-uri care merita sa intregeasca o colectie de gen.pot sa spun ca mi-a placut extraordinar de mult filmul...mi-a placut totul pentru ca pelicula are de toate,de la actiunea care abunda,multa aventura si pana la dragoste.este un film complet din toate punctele de vedere.interpretarea este extraordinara,atat din partea lui John Wayne cat si din partea mai tanarului Montgomery Clift,ca sa nu mai zic de replicile pline de comedie ale batranului Walter Brennan.actiunea se petrece in niste decoruri perfect adecvate acestui gen de film,totul,sau aproape totul in natura.cu toate ca filmul are o duratie destul de maricica,momentele de plictis sunt total absente.personal gasesc filmul unul bun,de colectie si-l recomand fara nici o urma de indoiala.nota 10!este doar parerea mea!

3 0