Dramă, Thriller (United States of America)

Gavin Hood, Roger Donaldson

Kelley Sane, Roger Towne, Kurt Wimmer, Mitch Glazer

Anonymous Content, Level 1 Entertainment, MID Foundation

7 Septembrie 2007

9 Noiembrie 2007

Cand inginerul chimist egiptean suspect de terorism, Anwar El-Ibrahimi (<a href="http://www.cinemarx.ro/persoane/Omar-Metwally-168041.html">Omar Metwally</a>) dispare intr-un zbor din Africa de sud la Washington DC, sotia lui americana, Isabella (<a href="http://www.cinemarx.ro/persoane/Reese-Witherspoon-7465.html">Reese Witherspoon</a>) merge la Washington pentru a incerca sa afle motivul disparitiei sale. Intre timp, la o institutie de detentie secreta undeva langa SUA, analistul CIA Douglas Freeman (<a href="http://www.cinemarx.ro/persoane/Jake-Gyllenhaal-4125.html">Jake Gyllenhaal</a>) este fortat sa-si abandoneze misiunea in incercarea de salva mii de vieti, caci devine partas la neortodoxul interogatoriu al lui EL-Ibrahim. Filmul traseaza paralele cu evenimentele reale din jurul lui Maher Arar, un canadian care a fost supus legii extradarii a Statelor Unite in 2002. In ciuda evidentelor asemanari, in film nu se mentioneaza ca ar fi bazat pe aceasta poveste.

eddiesor

08.09.2018

Clasica problema dupa atentatele de la New York: orice arab este terorist? Un egiptean este rapit de-a dreptul de pe aeroportul din Washington si chinuit in toate felurile pentru a deconspira o retea terorista. Oare cati altii au patit acelasi lucru in realitate, si in cele din urma au murit prin inchisorile din Guantanamo Bay, sau de aiurea? Filmul insa este modest. Desi are 2 ore, autorul nu are timp sa dezvolte toate planurile pe care vrea sa le prezinte: politica americana, atitudinea CIA, miscarea islamica, drama personala a inginerului si a familiei sale, incercarile politiei egiptene de a anihila retelele teroriste din nordul Africii.

1 2

Patronu

08.09.2018

La prima vedere pare a fi o versiune mai profundă a lui The Kingdom, însă n-a reuşit să mă convingă până la final. Are o aură de superficialitate, atât prin modul de abordare, cât şi prin prestaţiile false ale lui Jake Gyllenhaal şi Reese Witherspoon. Filmul nu-i rău, însă e lung şi foarte uşor de uitat. Nu merită o a doua vizionare.

1 9

mdomnita

08.09.2018

Filmul prezinta intr-un mod inedit problema terorismului si modul in care aceasta este tratata de catre americani. Cu toate ca prezentarea actiunii nu este foarte buna, si filmul pare putin superficial, nu e un film rau si merita vazut o data.

1 3