Comedie, Dramă (Romania)

Nae Caranfil

Nae Caranfil

Avrig Group, Domino Film, Realitatea Media

9 Iunie 2007

7 Martie 2008

<p>Actiunea are loc in Bucrestiul anului 1911. Grigore Ursaru, un tanar de 19 ani incantat de aparitia filmelor de cinema se decide sa devina regizor si sa produca un film cu titlul "Razboiul Independentei", o ecranizare a luptei din 1877 dintre romani, turci si rusi care a dus la obtinerea independentei de catre Romania.</p><p> </p><p>Pentru a-si atinge scopul tanarul incepe o campanie de promovare a cinematografiei, zicand tuturor ca potentialul este urias si in scurt timp productia de filme va deveni o arta.</p><p>Totusi lucrurile nu merg prea bine pentru Grigore, autoritatile locale neavand incredere in proiectul sau si astfel punandu-i bete in roti. Insa tanarul nostru ambitios nu are de gand sa lase acest lucru sa-l opreasca din atingerea visului. </p><p> </p><p> </p>

mdomnita

08.09.2018

Istoria cinematografiei in Romania prezentata prin perspectiva unui tanar cu varsta de 25 de ani care doreste sa faca o cariere din film. Tanarul apeleaza la mai multe persoane care ar putea sa il ajute si incearca sa realizeze ceva. Ce nu ne e prezentat in acest film, fiind prezentat mult mai bine in Cinema Paradiso: chiar daca actiunea se petrece in 1911, pana in 1951 filmele de cinema erau compuse pe baza de nitroceluloza si luau foc spontan, fara a fi aprinse, in timpul rularii. In perioada aceea salile de cinema erau construite cu camere de proiectie protejate cu azbest, pentru ca au fost mai multe evenimente unde aprinderea spontana a filmului a cauzat pierderi mari. Intr-adevar, vedem in film ca rolele de film iau foc rapid, chiar si afisul arata acest lucru, dar nimeni nu aduce aminte de combustia spontana.

5 10

the_nu2

08.09.2018

Obligatoriu de vazut!!! Si nu de vazut oricum, nu e film de descarcat de pe odc sau torrenti. E film de mers la cinema si de dat bani pe bilet. De ce? Pentru ca merita. Eticheta pe care si-a capatat-o acest film inca de acum cateva luni este aceea de... http://pelicula70mm.blogspot.com

8 14

Patronu

08.09.2018

Pentru mine e fără doar şi poate cel mai bun film românesc făcut cel puţin în ultimii 20 de ani. E o pată vie de culoare în peisajul gri de producţii ce abordează teme ale comunismului, postcomunismului, sărăciei şi maidanelor de care cred că toţi ne-am săturat. Fie numai prin prisma calităţii realizării, a impresiei de bine făcut, a decorurilor reuşite şi costumelor are de la mine o mare bilă albă. Caranfil zicea că e filmul pe care şi l-a dorit dintotdeauna să-l facă, însă nu a avut maturitatea necesară. Pe lângă asta eu aş mai adăuga şi lipsa banilor. "Restul e tăcere" e o producţie diametral opusă cu ceea ce am fost obişnuiţi de cinematografia românească în ultimii ani, departe de minimalismul cu care am fost serviţi în 432 sau Moartea dlui Lăzărescu. Nu e un film perfect, însă de la micile erori îmi fusese deja distrasă atenţia până am ieşit din sală. Mi-au plăcut actorii, scenariul, regia, am râs cât pentru zece filme. Ce pot să spun, e un film de văzut şi revăzut.

23 12