Documentar, Dramă, Istoric (United States of America)

Marvin J. Chomsky, John Erman, David Greene, Gilbert Moses

William Blinn, M. Charles Cohen, Alex Haley, Ernest Kinoy, James Lee

David L. Wolper Productions, Warner Bros. Television

1 Ianuarie 1977

5 August 2020

<p align="justify">Cunoscut la noi sub titlul "Radacini", miniserialul Tv este o epopee in lanturi. O saga a negrilor, a napastuitilor istoriei americane, de la primii lor pasi, ca sclavi, pe noul continent, pana la razboiul de secesiune care le-a redat libertatea, fara a le aduce insa si egalitatea in drepturi cu albii.</p><p align="justify">Romanul lui Alex Haley sta la baza serialului, a odiseei unui tanar negru de 16 ani Kunta Kinte, un negru din Gambia, vanatde negustorii de sclavi, pe cand iesise din satul luide pe langa Djuffure ca sa taie un copac din lemnul caruia mainile lui pricepute ciopleau lucruri minunate. Pus in lanturi si azvarlit in cala navei "Lord Liooner" este marcat pe viata cu fierul rosu cu initialele acesteia "L.L.", nava ce avea sa-l duca pentru totdeauna spre alte tarmuri, intr-o calatorie a suferintelor de nedescris, a umilintelor si disperarii.</p>

08.09.2018

Romanul ca si telefilmul american "Radacini", considerat: "marea marturisire a vinovatiei Americii" in care Kunta se trezeste gol pusca, cu lanturi de maini si picioare, inghesuit intre altii, intr-o atmosfera in care duhorile insuportabile se amestecau cu bezna infricosatoare dar, lucrul cel mai dureros era locul dintre umeri unde i se implintase cu fierul inrosit initialele "L.L." este de un tragism infiorator. Un serial care daca ar fi privit astazi, ai fi sigur ca exista "un maine" cu credinta si paca care a facut posibil ca in sec.XXI, un descenndent...al acestui negru, Barack Hussein Obama II - Presedintele S.U.A., omul anului pentru candidatura şi victoria sa istorica în alegeri, pe care le-a descris ca „marşul drept al realizărilor aparent imposibile”

2 0

08.09.2018

suberba cartea, ramai uimit si pe ganduri dupa ce o citesti, o recomand tuturor, si cand te gandesti ca presedintele americii e un om de culoare acum .............

0 0

miriamysa

08.09.2018

Da un film de nota 10. Nu stiu cati au vazut sau revazut miniseria ,,Roots'' ,nu prea sunt comentarii la adresa acestui film.Din punctul meu de vedere este un film memorabil, superb ,sensibil, o capodopera. Actorii joaca impecabil, trairile lor,cruzimea , suferinta ,durerea, speranta sunt redate atat de bine,incat ar sensibiliza chiar si o stanca.Peisajele, locurile unde au avut loc filmarile ,decorul ,costumele, toate sunt alese cu grija si reusesc sa transpuna telespectatorul in acele vremuri triste pt oamenii de culoare.Din punctul meu de vedere,atat cartea cat si filmul detin locul 1 in seria celor care trateaza acest subiect.Nu-mi ramane decat sa-l recomand cu placere, sunt sigura ca o sa va placa daca nu l-ati vazut inca.

0 0