Acțiune, Thriller (Israel, United States of America)

Andrei Konchalovsky, Timur Bekmambetov

Timur Bekmambetov

Golan-Globus Productions, Northbrook Films, Cannon Group

15 Noiembrie 1985

29 Octombrie 2020

<p>O parabola despre aspiratia omului catre libertate, catre asumarea propriului destin. Dintr-o inchisoare de maxima securitate din Alaska evadeaza doi detinuti, Manny, un caracter puternic, un model pentru ceilalti puscariasi si Buck, care este exact opusul lui Manny, un tip slab si influentabil. Manny, datorita personalitatii sale puternice, si a influentei pe care o are in randul celorlalti, intra in conflict deschis cu directorul inchisorii, care incearca prin orice mijloace, inclusiv crima, sa scape de el. In cursul evadarii, cei doi iau un tren care scapa de sub control din cauza mortii subite a mecanicului.</p><p>Acest tren, care nu este condus de nimeni si este dirijat doar de controlorii de trafic este metaforic asemanator vietilor noastre, atunci cand plutim in deriva, cand traim numai dupa legile societatii, cand suntem depersonalizati. Ce face Manny? Bineinteles ca incearca cu orice pret sa ajunga la locomotiva, adica sa-si ia destinul in propriile maini.</p>

Paleasca

08.09.2018

Un film formidabil,scris de Akira Kurosawa si regizat de Andrei Konchalovsky,care este fratele mai mare al lui Nikita Mikhalkov.Un film despre puterea omului de a-si croi destinul,de a trai liber,de a pune aceste deziderate mai presus decat propria viata(biologica).Un mare nedreptatit este Jon Voight care nu a primit in acel an Oscarul pentru rolul absolut fenomenal pe care-l face aici.

4 0

Blum

08.09.2018

Este inimaginalbil acest film, drama celor 2 detinuti, cele 2 caractere opuse, resemnare lui Manny, totul este absolut .... Drama este de o intensitate nemaivazuta, Printre cele mia bune filme de acest gen Nota 10

1 0

yulyan987

08.09.2018

filmul asta l-am vazut la televizor in spania... eram surios ce filme dau aia si am ramas placut impresionantde acest film. povestea celor doi e captivanta iar actiunea filmului e foarte buna si te tine in priza tot filmul. finalul filmului mi-a placut mult de tot. pentru anii 85 un film foarte bun. 10

0 0