Sanjuro

椿三十郎

Dramă, Acțiune, Comedie (Japan)

Akira Kurosawa

Toho Company, Ltd.

27 Noiembrie 2020

"Roninul anonim, spirit independent si dornic de libertate deplina, impertinent vagabond este cel care descurca itele incalcite punand intr-o lumina istorica veridica tarele unei caste paralizate." - Romulus Vulpescu 1966 (Cinema)

turner68

08.09.2018

Este o secventa dintr-o epoca demult apusa in care se ilustreaza cu mult talent cum curajul, chibzuiala, generozitatea unei singure persoane pot rasturna o situatie aparent fara iesire.Este un film de colectie care merita cu prisosinta vazut .

1 0

leonardbratu

08.09.2018

Ca filmul este vechi , ca ilustreaza o cu totul alta civilizatie ce are cu totul alte reguli decat cele cunoscute noua , o stim !..Dar nu o sa stim vraja cu care ne invaluie ..Are multe mesaje care azi pot parea desuete , insa finalul valideaza fara drept de replica corectitudinea lor..

1 0

epicvlas

08.09.2018

un sequel la capodopera yojimbo! kurosawa nu a vrutsa faca un sequel dar studiourile toho lau rugat sa faca un film cu acelasi personaj sanjuro! akiraa scris un scenariu peceful days dar era mai mult o comedie astfel studiourile lau refuzat . kurosawa a vrut sa faca un fel de sin city ladica-- culorile camelilor si asangelui sa fie rosii iar filmul alb negru dar la vremearespectiva nu exista tehnica pt asa ceva . astfel neputand face nimic din aceste lucruri sia propus sa faca un duel de sabii la sfarsitul filmului cum nu sa mai vazut pana atunci! duelul de la sfarsit este o tehnica unde lama spadei o ti pe celalta man iar dintro lovitura de sarpe. i tai adversarului pieptul unde este inima ! cevasocant pt vremea respectiva ! la filmare nu afost decat o singura scena filmatacea ce se vede in film ! si a iesit de minune! personajul sanuro este tot acelasi samurai hinar care nu tine la onoare, numai la bani el ne putand sa se adapteze nimanui. acestaavand un trecut foarte misterios si intunecat precum personajul lui shane! scena mea preferata in film este cand doamna i spune lui sanjuro- stiti care este problema dumneavoastra ? - sunteti prea:ascutit" la minte !!!! dar sabile ascutitese tin in teaca si nu afar din teaca!! iar batranul samurai spune- sanjuro nar fi ramas niciodata intrun singur loc el nu ar fi purtat niciodata hainele acestea .., sau sa apartina unui clan! cea cel face un om superior si mai amre peste toti! personajul sanjuro estesimbolul samuraiului in film cand auzi de un film cu samurai imediat iti intra in cap imaginea lui sanjuro precum cand auzi de un western imediat iti intra in minte imaginea lui john wayne, sau a lui clint! acest film a fost primuyl film de kurosawa care lam vaut ceace ma impinssai vad si restul capodoperelor create de acest maestru. !!!!!

0 1