Without Family (2000)

Sans famille

Dramă, Familie (Czech Republic, Germany, France)

Jean-Daniel Verhaeghe

12 Decembrie 2000

25 Iulie 2021

<p align="left">Jerome Barberin, un muncitor dintr-un orasel francez, gaseste intr-o zi un copilas abandonat, imbracat cu haine scumpe. Sperand sa capete recompensa il auce acasa la sotia sa, care il numeste Remi. Timpul trece si micutul se afla tot in casa familiei Barberin. Cand Remi a implinit 8 ani Jerome Barberin il vinde unui muzicant ambulant, Vitalis, care strabatea Franta impreuna cu "actorii" sai: trei catei si o maimutica. Vitalis este un om bun si intre cei doi se creaza o legatura stransa. Printr-un accident Vitalis ajunge la inchisoare si Remi, impreuna cu trupa de animale pornesc in calatorie cu familia Milligan, ca sa-l distreze pe baietelul lor imobilizat, Arthur. Dupa ce Vitalis este eliberat, pornesc din nou in aventuroasa calatorie. Un mare secret este dezvaluit: Vitalis a fost candva un celebru cantaret de opera la Scala din Milano. Iarna geroasa ii opreste din calatoria lor si Remi este lasat in custodia unui patron. Pus la munci grele, Remi este salvat de Vitalis. Iarna il rapune pe Vitalis, dar Remi isi gaseste tatal adevarat. Din nefericire il va pierde din nou. Cu harfa in mana strabate din nou drumurile. Trece prin nenumarate aventuri si peripetii pana intr-o zi cand o intalneste iar pe d-na Milligan. Intamplator aceasta vede hainutele lui Remi cand a fost gasit de Barberin si isi da seama ca Remi e baiatul ei. Totul ia o turnura fericita si toate necazurile lui Remi iau sfarsit.</p>

bad1923

08.09.2018

Este una din ecranizarile romanului "Singur pe lume" de Hector Malot.Nu stiu de ce nu se difuzeaza si la noi.Imi aduc aminte ca a fost unul din romanele care m-au facut sa plang in copilarie.Nu am vazut aceasta ecranizare,dar as viziona cu placere orice ecranizare dupa acest roman.

5 2

Juristul

08.09.2018

Dintre toate ecranizarile de pana acum(si au fost),asta o consider cea mai reusita.Micutul si talentatul Jules Sitruk(considerat un"Shirley Temple"masculin),reuseste p prestatie,ce da clasa la o multime de actori cu prestigiu.Isi traieste rolul.Il ajuta intradevar si chipul sau de "copil inocent,cu ochi mari si candizi"si caldura umana pe care o emana toata fiinta lui.Remi este un copil care,supus din pruncie la multiple traume sufletesti si situatii de o cruzime de neimaginat,reuseste sa-si pastreze candoarea si "ii iarta pe toti cei ce-i fac rau".Asta vede batranul cicar la el si de aceea il ia sub aripa sa ocrotitoare,il plimba prin lume,ii arata viata sub toate aspectele ei si il invata tot ce stie si el(batranul).Cand Remi,ramane cu Maimutica si aceasta moare incalzandu-l pe el,se simte vinovat,dar trebuie sa nu-l dezamageasca pe batranul sau sfetnic si porneste mai departe.Viata langa D-na Millifan si fiul sau paralitic,scoate tot ce este mai bu n in Remi si il ajuta pe copilul invalid cu toate fortele sale.Finalul ne spune totul,despre caracterul lui Remi.Desi este in sfarsit alaturi de mama si fratiorul sau,el nu se simte pe deplin fericit,pana cand are surpriza ca prietenul sau drag,(care fusese langa el si suferisera amandoi la nemilosul patron),sa fie adus langa el si sa fie si el adoptat de buna mama a lui Remi.Un film aspru,dur,dar actual si acum dupa atatia zeci de ani.O capodopera!

5 0

MoonLady

08.09.2018

nu stiu ce pastile sa iau sa nu mai plang la filme .ma mai uit cateodata cu amicii la cate'un film si mereu bat apropouri..vezi ca o sa uzi floricelele..sau chips'urile.am plans si la filmul asta.bun film,mi'a placut.

1 1