Scarface

Scarface

Acțiune, Aventuri, Crimă, Dramă, Thriller (United States of America)

Howard Hawks

The Caddo Company, United Artists

11 August 2020

<p align="left">Scarface este un film foarte fascinant inca de la inceputul sau. "In mare parte" bazat pe intamplari din viata celui mai cunoscut mafiot,  Al Capone (până la punctul de a avea ca nume, chiar porecla sa), filmul denunţă  cinismul gangsterilor din anii 1920 şi 1930 , glorificat de către mass-media şi slab urmărite de lege . In mod ironic, filmul a întâmpinat opoziţia de cenzorilor, care au considerat că filmul produce o imagine în favoarea şi nu împotriva unor astfel de fapte penale. Cu toate acestea, productia lui Howard Hughes  a reuşit să-si menţină cea mai mare parte a integrităţii sale, şi apare după cum a fost conceputa iniţial. Filmul spune povestea lui Tony Camonte, un mic infractor care în curând va decide ca lumea va fi a lui. Incepand de de jos, in slujba unui om numit Johnny Lovo, el in scurt timp isi face drum în lumea crimei organizate şi a devine un lider la randul lui. Curaj şi determinare este tot ce are nevoie pentru a pune stăpânire pe multii sai duşmani şi pentru a-l surclasa pe şeful său. Într-un oraş dominat de gangsteri care controlau bautura, Camonte pune stapanire pe fiecare zona si distribuie bautura tuturor localurilor. Dacă cineva ii sta in cale, s-ar putea sa sfarseasca cu un glont(sau mai multe) in cap.</p>

Bibi_TM

08.09.2018

In afara monstrilor, vampirilor, savantilor, seducatorilor si frumoaselor marelui ecran, publicul acelui deceniu descoperea cu entuziasm un alt gen de anti-erou : gangsterul. "Scarface", inspirat de viata lui Al Capone (care purta cu mandrie porecla) a fost un adevarat soc pentru cei cu gusturi mai conservatoare, si cenzura a oprit lansarea filmului, considerat o glorificare a vietii de gangster. Abia dupa modificari si taieturi deloc neglijabile "Scarface" isi facea debutul pe marile ecrane. Afaceri, rafuieli, impuscaturi, personaje din lumea interlopa a vremii, politicieni si politisti corupti, un cod al onoarei propriu, totul intr-un ritm alert, care ii tinea cu sufletul la gura pe cei din sala. A lansat un gen si a fost un mare succes, continuat cu alte si alte pelicule, mai bune sau mai rele. Jumatate de secol mai tarziu il inspira pe Brian de Palma sa realizeze unul dintre filmele sale de referinta, "Scarface" - cu un Al Pacino genial - lansat in 1983.

2 0

al3xx95

08.09.2018

nu este la fel de bun ca Scarface din 1983 cu Pacino dar este bunicel ... mie unu mi-a placut ... in acest film poti sa observi cat de mult au evoluat filmele cu gangsteri si mafie mai ales cat de mult a evoluat industria cinematografiei ..... eu dau 10 pentru idea de film deoarece in acele vremuri nu erau filme cu gangsteri

3 2

Bachus-B

08.09.2018

filmul la vremea respectiva a fost un film revolutionar fiind bazat pe intamplarile lui Al Capone ! Paul Munni este fantastic in acest rol la fel si George Raft ! filmul a fost produs de miliardarul Howard Huges fiind banii sai a avut mana libera asupra cenzurii introducand in film violenta incest, coruptie si crima organizata .. autenticitatea filmului este superba adusa pe ecran cu mutrele anilor aceaia si atitudinile acelei ere care s-a incercat in sute de filme cu gansteri sa fie imitata pana astazi ..Ann Dvorak este fantastica in rolu sorei lui Tony care este indragostit in secret de ea iar ea la sfrsit realizeaza ca si ea este indragostita de propriul frate... ! filmul ete realizat de marele Howard Hawks carea aduce pe ecran si umor ,ca si in toate filmele sale ! filmul are multe scene memorabile una fiind cum amanta bosului Lui Tonny i-si intinde tigara spre cei doi si 'ia foc' de la Tony... esxcelent cadru ..! Scorsese a declarat acest film si Public Enemy cu Cagney cele mai influentabile filme cu gansteri facute vreoata ! un film care sincer m-ia placut mai mult ca remakul din 1981 cu Pacino si asta fiindca mie i-mi plac gansterii anilor 20,30 si nu prea pe cei ai anilor 70,80....! nota 10 !

0 0