Secretul cifrului

17 Octombrie 2021

<p><span style="font-size: 13px; line-height: 16px; background-color: #f8f8f8; font-family: Arial, Verdana, Tahoma, sans-serif">Acest film al regizorului Lucian Bratu, este o adaptare a romanului "La miezul nopţii va cădea o stea" al scriitorului Theodor Constantin. Filmul prezintă perioada retragerii trupelor germane , la sfârşitul anului 1944, când prin intermediul cifrului, vor să intre în posesia comunicatelor de război. Barbu este omul care se ocupă de transportul cifrului cu duba. Aceasta după ce efectuează o transmisie, pleacă mai departe. Pe drum însă au pană, cineva le sabotase maşina. Căpitanul Smeu este omul desemnat să se ocupe cu operaţiunile legate de cifru. Barbu rămăsese cu Pantelimon la dubă iar alt soldat plecase după ajutor. Pantelimon vrea să repare duba dar este ucis...Sub dubă se descoperă o bombă. Un soldat care dirija circulaţia spre front e ucis. Unul dintre asasini , ocupă locul acestuia şi schimbă sensurile de deplasare , demascat de un ofiţer , se sinucide. Acest lucru, precum şi sabotajul dubei, duc la ipoteza existenţei unui spion german...motiv pentru care, vine acolo Ulea, ,un agent sub acoperire, pentru a-l descoperi. Va fi în echipa lui Smeu. Evenimentele încep să se precipite.</span> </p>

Cluc

30.07.2009

Este o ecranizare excelenta a romanulu "La miezul noptii va cadea o stea ", a lui Theodor Constantin. Este interesant ca film de spionaj al acelor vremuri.

0 0

31.08.2014

am citit cartea cand eram copil; filmul l-am vazut acum; mi-a placut mai mult cartea, filmul imi pare putin naiv; oricum m-a amuzat primirea calduroasa facuta ofiterului sovietic, cand e notorie iubirea armatei romane pentru rusi care s-au purtat infect cu noi si dupa 23 august.

2 0

loreena76

30.04.2008

Va recomand un film palpitant, cu spionaj de razboi, facut in vremea cand jocul actorilor conta mai mult decat efectele speciale. M-am indragostit de el in copilarie, dar l-am revazut la tv si de curand si mi-a placut la fel de mult. Emanoil Petrut -sarmant, ca de obicei.....

3 2