Seven Years in Tibet

Aventuri, Dramă, Istoric (United States of America)

Jean-Jacques Annaud, Paul Verhoeven

TriStar Pictures, Mandalay Entertainment, Applecross, Reperage & Vanguard Films

12 Septembrie 1997

13 Iulie 2020

Heinrich Harrer este un austriac fortat sa devina erou al propagandei naziste. El pleaca din Austria sa se catare pe muntii Himalaya. De-a lungul mai multor intamplari si dupa ce scapa din inchisoarea in care fusese inchis ca prizonier de razboi, el si prietenul sau, Peter, devin singurii straini din orasul sfant Lhasa. Aici, viata i se schimba complet, devenind sfatuitorul apropiat al lui Dalai Lama.

Laczeee

08.09.2018

Acest film mi-a placut foarte mult, desi nu intra in categoria filmelor, la care ma uit mai des. Este o drama, care prezinta o alta lume, un alt mod de gandire decat ceea europeana. Se prezinta foarte detaliat viata Tibetului, oamenii, cultura. Pe langa acest fapt este comparat stilul de mod european si tibetian. Desi cel din urma este simpla, oamenii nu au ambitii se poate invata mult din ea.

5 6

Rudolfo

08.09.2018

Sapte ani in Tibet este o adaptare a romanului autobiografic apartinand lui Heinrich Harrer, vandut in peste 60 de milioane de exemplare si tradus in aproape 30 de limbi. Brad Pitt interpreteaza rolul faimosului (si arogantului) alpinist austriac Heinrich Harrer care, in Austria anului 1939, este o personalitate a propagandei naziste. El isi paraseste tara natala, dar si sotia si copilul, pentru o expeditie in Himalaya. Harrer este un spirit dornic de aventura, dornic de a incerca cele mai puternice senzatii. Cucerirea muntelui Himalaya si aceasta calatorie intr-o lume exotica il fac sa uite de tot ceea ce lasa in urma. Nu banuieste insa ca odata ajuns la capatul lumii calatoria lui abia va incepe... Harrer cade in mainile fortelor aliate, dar impreuna cu Peter Aufschnaiter reuseste sa scape si sa ajunga in orasul sfant Lhasa, din Tibet. Cei doi sunt singurii straini acceptati in acest spatiu sacru. Mai mult, Harrer are privilegiul sa-l cunoasca pe adolescentul Dalai Lama, care este pasionat de cultura occidentala. Prietenia care se leaga intre ei il face pe Harrer sa traiasca o aventura spirituala mai incitanta chiar decat cucerirea Himalayei. Cei sapte ani pe care-i petrece in vecinatatea liderului tibetan, dar si revelarea profunzimilor spiritualitatii budiste ii vor schimba viata pentru totdeauna. Harrer este si un martor al modului brutal in care istoria intervine asupra acestei societati pasnice, China reprezentand o amenintare continua asupra modului traditional de viata al tibetanilor. Chiar daca imprejurarile politice il vor sili sa paraseasca Lhasa, Harrer nu va mai fi niciodata acelasi: este doar un tibetan care traieste departe de casa... Producerea filmului a reprezentat si ea o aventura datorata locatiilor pentru filmari. Desi acestea au fost foarte variate (Canada, Marea Britanie, Austria, Argentina, Chile), dorinta regizorului Jean-Jacques Annaud a fost aceea de a filma in Tibet, lucru nepermis insa de autoritati. Dar Jean-Jacques Annaud a reusit sa filmeze in locurile interzise, aproximativ 20 de minute din film continand imagini reale din Tibet. Desi acest fapt nu a fost dezvaluit nici macar la premiera, ci abia in vara anului 1999, reactia autoritatilor a fost foarte dura: atat regizorul, cat si Brad Pitt au primit interdictia de a intra in China. In film o putem vedea si pe Jetsun Pema, care este in realitate sora lui Dalai Lama. Ea interpreteaza insa rolul mamei acestuia, in fapt rolul propriei sale mame.

5 4

OanaRam

08.09.2018

Recunosc ca filmul l-am vazut prima data pentru ca in distributie aparea Brad Pitt dar frumusetea lui data de peisajele magnifice cat si de acea combinatia dintre gandirea occidentala si cea budista m-au facut sa il revad si poate atunci l-am apreciat la adevarata valoare. Plus ca aparitia memorabila a Jetsun Pema te emotioneaza pe tine cinefilul de rand!

1 2