Dramă, Istoric (Canada, United States of America)

Billy Ray

Billy Ray

Lions Gate Films, Cruise/Wagner Productions, Baumgarten Merims Productions

14 Noiembrie 2003

25 Iulie 2021

<p>Filmul prezinta scandalul redactorului american Stephen Glass, care publica pentru o revista faimoasa, si unde multe articole scrise de acesta s-au dovedit a fii inventate. Si cum "ulciorul nu merge de multe ori la apa", frauda este aflata si el e concediat. Suna banal insa filmul e bine construit, iar Hayden Christensen joaca foarte bine, reusind sa comunice perfect starea de tensiune/presiune si chiar panica ce se abate asupra personajului sau. </p>

leemarvin1983

08.09.2018

Filmul spune povestea jurnalistului Stephen Glass, devenit cel mai promitator reporter si redactor al revistei "The New Republic" (1995-1998). Dupa ce realizeaza un reportaj fictiv despre un hacker cumparat de compania pe care o inselase, Glass este "dovedit" de un alt redactor, din zona IT. Situatia devine tensionata cand se descopera ca 27 din cele 41 de reportaje scrise de Glass sunt pure fictiuni. In cautarea unei cai sigure si rapide spre succes, Glass incalca orice regula a jurnalismului, inventand surse pentru a-si sustine reportajele fictive. O poveste palpitanta si dramatica in acelasi timp, in care Stephen Glass confunda jurnalismul cu beletristica. Nu pot nega nici latura educativa a acestui film-prin exemple. Ca jurnalist, nu-mi pot permite sa comit greselile lui Glass, desi la noi...E posibil orice.

3 0

betonela_19

08.09.2018

Shattered Glass este unul dintre putinele filme care, daca ar fi folosite drept suport de curs, s-ar potrivi pentru mai multe discipline diferite: etica profesionala in jurnalism, mitomania in psihologie, leadership-ul in management si cabotinismul sau interpretarea ultra-emfatica in actorie. Un tanar jurnalist, simpatic, popular si, aparent talentat, este prins cu ocaua mica: toate articolele sale, aparute intr-o prestigioasa publicatie ce isi facuse un titlu de glorie din veridicitatea materialelor, nu se dovedesc a fi decat niste fictiuni excelent redactate. Daca tot ce am spus pana acum pare incredibil de scortos, va mai zic doar atat: Hayden Christensen joaca traznet. Mi-a fost aproape imposibil sa-l recunosc pe baietasul plin de el din Star Wars: Attack of the Clones in interpretul care emana o combinatie naucitoare de instabilitate psihica, sarm si perversitate. Printre musculosii Hollywood-ului se naste si un frumos luciferic. Fara sa vreau, filmul mi-a adus aminte de impresia pe care mi-a facut-o pe vremuri reportajul lui Pascal Bruckner despre cazul de la manastirea Tanacu, iar atunci era vorba de ceva ce se petrecuse in realitate. Nelinistea ca un om talentat in ale scriiturii poate convinge si influenta cu o usurinta inspaimantatoare s-a pastrat insa.

1 3

deeacsm

08.09.2018