Shogun (1980)

15 Septembrie 1980

29 Octombrie 2020

<p>O ecranizare reusita a romanului cu acelasi nume al lui James Clavell. Un echipaj olandez naufragiaza pe coastele Japoniei. In afara de pilotul John Blackthorne, toti supravietuitorii sunt tratati ca niste animale. John ajunge sa inteleaga lupta dintre Ishido si Toranaga, el fiind de partea primului si jucand un rol extrem de important acum, in formarea celor doua tabere si castigarea razboiului ce avea sa inceapa. Toranga reuseste sa il faca pe Blackthorne sa actioneze dupa cum vrea el, il promoveaza, il pune sa-i instruiasca trupele, sa il invete tactici de lupta europene. Toranaga isi atinge scopul, ajungand Shogun si ii da permisiunea lui Blackthorne de a se intoarce acasa insa face in asa fel incat acesta sa nu poata pleca niciodata de acolo.</p>

21.09.2008

Unul dintre cele mai citite romane ale "adolescentei" noastre, ce prezinta in mod exotic elemente ale culturii si civilizatiei japoneze, poate unele de mult apuse azi a fost ecranizat in mod sublim de Eric Bercovici , regizat dramatic de Jerry London si interpretat magistral de Richard Chamberlain (Pilot-Major John Blackthorne ) si Toshirô Mifune (Lord Yoshi Toranaga ). Doua culturi si civilizatii in disputa,....,ceea ce a adus acestui film 3 premii de Aur la Golden Globes.

3 1

mihaelatb

11.08.2008