Sicko

Documentar (United States of America)

Michael Moore

The Weinstein Company

18 Mai 2007

7 August 2020

<p>Sistemul de sanatate al Americii este defectuos si are multe decese voite pe constiinta; cam asta spune filmul autorului "Fahrenheit 9/11" sau "Bowling For Columbine". Incepand cu prezentarea catorva victime ale acestui sistem, a catorva care profita de pe urma acestui sistem, dezbateri pe tema dreptului detinerii si uzului de arme de foc, filmul trece intr-o maniera satirica, dar grava prin tari cu sisteme de sanatate universale ca Franta, Marea Britanie sau Anglia. Cea mai "touching" e ultima parte in care facem cunostinta cu cei care au ajutat voluntar la actiunile de salvare si degajare a spatiului in urma incidentelor din 11 septembrie, oameni cu statutul binemeritat de Eroi, in prezent bolnavi din cauza inhalarii de gaze toxice in timpul interventiilor. In propria tara ei nu gasesc ingrijire si sprijin nicaieri, asa ca sunt adusi in tara in care era cel mai putin probabil sa ii ajute cineva, fiind americani - Cuba. </p><p> </p>

mihai-o

08.09.2018

Documentarul lui Michael Moore prezintă o "boală" a Americii despre care prea puţini vorbesc (cel puţin dincoace de Atlantic): sistemul de sănătate controlat de corporaţii. Deşi, în stilul său caracteristic, Moore este cât se poate de părtinitor, tocmai critica lui acidă la adresa neajunsurilor societăţii americane face filmele sale atât de remarcabile şi îl ajută să trateze un subiect controversat într-un mod cât mai captivant. Ca în toate documentarele sale, Moore ştie cum să-şi convingă publicul că are dreptate (chiar dacă în unele privinţe părerile lui sunt exagerate şi greu de înghiţit).

7 0

Patronu

08.09.2018

Nu are puterea filmelor anterioare ale lui Moore, însă îşi atinge scopul. Producţia e bine structurată şi documentată şi trecând peste anumite îngroşări mai mult sau mai puţin voluntare mesajul e evident. De văzut.

9 0

Threelines

08.09.2018