Silk

Dramă, Romantic (Canada, Italy, Japan, United Kingdom, France)

François Girard

Rhombus Media

14 Septembrie 2007

3 Decembrie 2020

<p align="justify"> "Silk" este o drama romantica care urmareste experientele de viata si de iubire dulci-amarui ale unui tanar francez pe nume Herve Joncour, care imbratiseaza initial cariera militara pentru ca ulterior, la insistentele omului de afaceri Baldabiou, sa devina negustor si sa calatoreasca in repetate randuri in Egipt si Japonia pentru a cumpara oua de viermi de matase necontaminate de maladia care secerase toate aceste insecte in Europa. Casatorit cu marea dragoste a vietii lui Helene, Herve intalneste insa in timpul uneia dintre calatoriile sale in indepartata si misterioasa Japonia o frumoasa gheisa de origine chineza, care era iubita unui puternic si primejdios baron local pe nume Hara Jubei si care il vrajeste pe tanar prin gratia si inaccesibilitatea ei. </p><p align="justify"> Sfasiat intre sentimentele de vinovatie fata de loiala si intelegatoarea lui sotie si pasiunea fatala pe care o simte pentru misterioasa faptura intalnita in Japonia, Herve este fortat sa faca o alegere dureroasa, in cazul in care viata nu va face ea insasi aceasta alegere in locul lui. </p>

micasirenaramona

08.09.2018

Fara a fi o capodopera a genului dramatic, pelicula "Silk" merita vizionata macar o data in viata pentru cinematografia ei extrem de frumoasa si pentru modul interesant in care se reflecta civilizatia si cultura japoneza in ochii unui tanar european. Este o poveste de iubire implinita intre sotii Herve si Helene Joncour, ce poate parea banala la prima vedere deoarece nu are nimic spectaculos in afara poate de profunzimea ei, ce se suprapune peste o alta poveste de pasiune pentru o misterioasa gheisa de origine chineza, de data acesta neconsumata, ramasa vesnic la nivelul de aspiratie, dar care il obsedeaza pe personajul principal masculin pana la finalul vietii. Din punctul meu de vedere motivul pentru care filmul "Silk" merita un strop de atentie din partea cinefililor nu este nici prezenta in distributie a Keirei Knightley, a lui Michael Pitt sau a lui Alfred Molina (desi nici acest lucru nu este de neglijat, cei trei actori achitandu-se onorabil de sarcinile interpretative ce le revin) si nici povestea lipsita de focuri de artificii pe care ne-o propune regizorul si scenaristul canadian Francois Girard, piesa de rezistenta fiind constituita de peisajele absolut superbe ale Japoniei, Italiei, Angliei si Canadei, cele patru locatii diferite in care s-a filmat pelicula. La care se adauga desigur ocazia de a invata anumite lucruri despre o cultura japoneza necunoscuta noua, europenilor, dar sub a carei fascinanta atractie risti sa cazi in fiecare moment.

14 4

crazy_bloggera

08.09.2018