Sin Nombre

Dramă, Acțiune, Thriller, Crimă (Mexico)

Cary Fukunaga

Universal Pictures

20 Martie 2009

26 Septembrie 2021

In sudul Mexicului, in Tapachula, Chiapas, se afla puternica banda de cartier pe nume Salvatrucha condusa de temutul Magician. Toti cei care vor sa intre in banda trebuie sa treaca printr-un test initiatic al violentei in care timp de 13 secunde sunt loviti cu brutalitate din toate partile. Cei care sunt primiti isi abandoneaza adevarata identitate capatand porecle de gangster iar viata lor este intru totul aservita scopurilor bandei. Veniturile bandei provin din jefuirea trenurilor marfare care transporta pe acoperisuri emigranti din Honduras care traverseaza Mexicul spre Statele Unite in speranta unei vieti mai bune. Casper, un adolescent ce se numea inainte Willy si Smiley, un pustan fost Benito, sunt membri ai violentei bande Salvatrucha si ei trebuie sa demonstreze sefului lor ca sunt nemilosi in timpul jefuirii trenului. Din pacate lucrurile iau o intorsatura neasteptata cand Casper asista la incercarea de siluire a tinerei Sayra chiar in fata ochilor tatalui ei. Din acest moment incepe o adevarata vanatoare de oameni.

Dantic

08.09.2018

Inainte de a-mi exprima parerea despre film as vrea sa sesizez o inadvertenta in descriere care poate influenta modul in care este privit filmul. Si anume banda se numeste Mara Salvatrucha 13 de aici provenind tatuajele cu MS si cele 13 secunde de lovituri(nu invers sau un numar intamplator). Banda nu este una de cartier din Tapachula ci este una dintre daca nu cea mai periculoasa banda din SUA+America Centrala(pentru cine doreste google "America's Most Dangerous Gang"). Astfel organizarea pe intreg teritoriul Mexicului si SUA(prezentata in cazul primeia, sugerata pentru cea dea doua) nu este deloc ciudata sau stupida. Deasemenea banda se ocupa transport de persoane, droguri, asasinate etc. si nu cu jefuirea emigrantilor de pe trenuri, acest lucru il face in film "Magicianul" pentru ca evident nu este liderul bandei MS13 ci doar pe plan local si pentru ca are nevoie de bani chiar atunci. Deasemenea cei doi Casper si Smiley trebuie doar sa jefuiasca, nu este sugerat sau aratat in nici un fel vreun act suplimentar de violenta sau de cruzime. Filmul se axeaza pe doua aspecte, primul ar fi modul in care ajung emigrantii din America Centrala in SUA, cu dificultatile si pericolele pe care acestia le au de infruntat, al doilea fiind prezentarea bandei MS13 a modului in care sunt organizati si in care isi trateaza "dusmanii". Acestea doua se imbina foarte bine pe parcursul unui film cel putin interesant, care cu siguranta merita vazut. Din pacate celebrele "plot holes" sunt prezente si aici, acestea plus faptul ca personajul principal masculin mi se pare cam "sensibil" pentru un individ care a fost membru al MS13 "toata viata" ma fac sa ii acord doar 8/10. Dupa cum am zis, un film care cu siguranta merita vazut, iar de fanii genului chiar revazut asa cum o voi face si eu.

4 2

iubytelxxl

08.09.2018