Mister, Thriller, Crimă (United Kingdom)

Joseph L. Mankiewicz

Anthony Shaffer

Palomar Pictures

10 Decembrie 1972

18 Aprilie 2021

<p align="justify"><strong><em>     Jocuri fatale </em></strong>(<strong><em>Sleuth</em></strong>) reprezintă adaptarea din 1972 pentru marele ecran a piesei de teatru semnată de Anthony Shaffer. În centrul intrigii se află Andrew Wyke, parte a micii nobilimi britanice, scriitor de romane cu detectivi, pasionat de jocuri de natură logică, foarte cultivat şi, de asemenea, foarte nefericit în căsnicie. Aceasta deoarece soţia sa, Marguerite, are o aventură cu Milo Tindle, un arivist declarat, fiu de imigranţi italieni şi proprietar al unui salon de coafură. Ştiind acest lucru, Wyke îl invită pe amantul soţiei la conacul său. Trebuie spus că nici Wyke nu este chiar uşă de biserică, la rîndul său avînd o aventură cu o oarecare Thea şi privind cu mulţumire un eventual divorţ. </p><p align="justify">Numai că îşi manifestă îngrijorarea în privinţa capacităţii lui Tindle, om nu foarte bogat, de a rezista prea mult în ritmul în care Marguerite cheltuie pe pasiunile sale foarte mult şi că aceasta, părăsindu-l pe Milo, s-ar putea întoarce la Wyke. Interesat să treacă şi prin divorţ cît mai repede fără să aibă apoi de plată o pensie alimentară uriaşă, Wyke îi propune lui Tindle să-i fure nişte bijuterii, simulînd o spargere; în urma ei, Tindle s-ar alege cu o avere din vînzarea lor, în timp ce Wyke ar încasa asigurarea. Cei doi cad de acord, dar problema este că nu se agreează, astfel încît tot timpul sar unul la gîtul celuilalt (la figurat, evident; să nu uităm că este vorba de umor britanic clasic). Dar se dovedeşte că furtul bijuteriilor fusese parte a unui joc cu final tragic. Cînd Milo Tindle dispare, un detectiv vine să-i pună o serie de întrebări lui Andrew Wyke şi, încet-încet, printre răsturnările de situaţie şi răstălmăciri paraboliceşti, jocurile se acumulează şi devin din ce în ce mai periculoase.</p>

cristi_r

08.09.2018

Un film cu totul original,cu o intriga si o desfasurare cum nu se mai intalneste la filmele zilelor noastre.Joc actoricesc exceptional al celor doi protagonisti, Sir Laurence Olivier si Michael Caine.

0 0

gabishor_nate

08.09.2018