So weit die Füße tragen

Dramă (Germany)

Hardy Martins

B & C Filmproduktion, Cascadeur Filmproduktion GmbH

12 Decembrie 2001

21 Octombrie 2021

Ca prizonier de război Forell Clemens, un soldat german în timpul celui de-al Doilea Război Mondial este condamnat într-un lagăr de muncă în Siberia de Est. După patru ani de lucru în minele de acolo evadează și încearcă să ajungă acasă la soția și copiii săi. Timp de trei ani el a călătorit prin pustietatea Siberiei. O odisee de 14.000 kilometri, stabilita pe un fundal de peisaj dezolant si neprimitor, asaltat de tot felul de pericole. Luptând în mod constant cu natura potrivnică, Forell îsi îndeamnă picioarele către libertate, nestiind dacă următorul pas nu va fi ultimul. Un film în care puterea credinței învinge orice obstacol rational, iar rugăciunea face minuni.

silverstar

08.09.2018

Ma uit pe aici si nu vad nici un premiu. De ce marea majoritate a filmelor premiate sunt de la Hollywood? Si tot eu imi raspund, ca sunt singurul deocamdata, pe aici... Pentru ca acolo se invart cel mai bine banii si ce-i drept efectele speciale sunt la ele acasa. Totusi acest film, chiar daca este o coproductie germano-rusa, ar trebui mediatizat mai mult, nu numai ca este inspirat dintr-un fapt istoric real, dar si pentru prestatia absolut incredibila a actorilor care si-au trait sentimentele conform cu evenimentele din film. De remarcat atitudinea oamenilor de credinta, care in ciuda intamplarilor extrem de nefaste, datorita iubirii lor pur familiale sunt intariti de Sus cu multa rabdare, ceea ce va face ca emotivitatea finala sa fie cutremuratoare. Aventura, suspans, drama, istoric. Un film ce te tine cu sufletul la gura pana la final.

1 1

Miron90

08.09.2018

Un film impresionant, sa luam in brate un copac, sa nu primim totul ca si cum ni se cuvine doar asa ca ne-am trezit dimineata si ca nimic nu putem reusi singuri, mereu avem nevoie de oameni… lectii, lectii de invatat, acest film trebuie vazut !

2 5

bradu

08.09.2018

O poveste care te răvășește,un caz real,o luptă pentru supraviețuire în cel mai inuman context relatată de însăși Cornelius Rost care a folosit pseudonimul Clemens Forell, eroul acestei drame. Doar cuvântul Siberia spune destul ca să înțelegi complexul de situații prin care a fost nevoit să treacă acest soldat german, ajutat sau trădat, el reușește să ajungă la familia sa. În ciuda unor inadvertențe, narația a fost frumos expusă, totul filmat într-un cadru natural;cât destre personaje și interpretarea lor, nu găsești obiecții, este ce se numește un film adevărat. Probabil Hardy Martins a romanțat puțin povestea fără a schimba cursul evenimentelor și m-a impresionat cum a redat lgătura spirituală pe care fetița a păstrat-o cu tatăl ei în toți acești ani dar și Camenev (Anatoli Kotenyov) un personaj foarte interesant cu influiență puternică în destinul lui Clemens. Caracter puternic, perseverent și foarte intuitiv, plin de conștiința cu care l-a înzestrat partidul, își duce obligațiile până la capăt și, spre surpriza mea, cu demnitate. Incredibil gestul său de final. Genul acesta de filme se cam pierd în anonimat, le lipsește reclama cuvenită precum și premiile, regretabil fapt. 9! (Camanev scris incorect,altfel nu-mi acceptă )

6 1