Steaua fara nume

Mona, l'étoile sans nom

Henri Colpi

8 August 2020

<p align="left">Ecranizarea comediei romantice a celebrului dramaturg roman Mihail Sebastian " Steaua fara nume", intr-o coproductie franco-romana , este povestea unui  profesor de matematici de provincie - Miroiu interpretat de Claude Rich , in anii 1936 - 1937, pasionat de astronomie. Acesta are la el acasa o luneta, in care seara de seara priveste universul incercand sa gaseasca noi stele si constelatii. Asteptand in mica gara provinciala un colet cu o carte, un tratat de James Jeans,  din trenul ce ducea "coconet" spre Sinaia coboara o superba femeie în rochie de seara- Mona (Marina Vlady) , care va petrece noaptea în casa lui si careia ii va vorbi intreaga seara,  fascinant despre cer şi stele.</p><p align="left">Pitoresti sunt si rolurile Sefului de gara- Udrea( Grigore Vasiliu-Birlic )si a vecinei - Miss Cucu (Eugenia Popovici), care intr-un mic orasel de provincie sunt avizi de barfe si ii urmaresc pe cei doi tot timpul. Dimineata , odata cu venirea si  interventia amantului cinic Grig ( Cristea/ Chris Avram )......</p>

Juristul

08.09.2018

Intalnirea dintre superba Mona-o femeie intretinuta in lux de catre un arogant "cartofor,plin de sine si de un cinism adus pana la sadism-Grig,si umilul profesor provincial,visator si plin de dragoste in inima sa,pe care o cauta intre stele si realitate,creaza intriga filmului.Dupa o noapte petrecuta accidental,in casa profesorului Miroiu,Mona realizeaza ca exista dragoste adevarata,pura,fara falsuri,decenta si fragila,dar este prez tarziu pentru ea,deoarece sosirea lui Grig si argumentele pe care acesta i le aduce ,o fac sa inteleaga,ca nu mai exista cale de intoarcere.Se resemneaza si pleaca,pentru Miroiu,ea ramanand doar "O stea pe firmamentul cerului".Piese de teatru si filmul s-au bucurat de o pretuire nemaipomenita in toata lumea.Excelenta pledoarie despre DRAGOSTE.

2 1

bradu

08.09.2018

O poveste de dragoste trista,fara speranta.Mona(Marina Vlady) descopera prea tarziu ca exista si iubire adevarata iar Miroiu,un profesor anonim, stie ca nu poate spera la ea. Cu toate acestea accidentala intalnire intre cei doi starneste mare valva in micul orasel de provincie.Filmul a avut mare succes in anii 60.

2 0

fanilica

08.09.2018

O superba ecranizare a piesei lui Mihai Sebastian cu participarea a doi actori francezi de exceptie,ca sa nu mai vorbesc de cei romani : un deliciu de film !!! Daca l-ati ratat o sa va faca o deosebita placere sa-l vedeti...

0 0