Strigoi (2009)

Strigoi

Comedie, Dramă, Fantasy, Horror

Faye Jackson

1 Noiembrie 2009

3 Decembrie 2020

Regizat de neamul britanic, Strigoi e o poveste pitorescă despre mitologia vampirului românesc, numit şi strigoi, despre obsesiile românilor, pâmânt şi comunişti şi despre datina românească atunci când cineva moare.Din fericire aici povestea e mai pictorească şi îl are în centru pe Vlad, un românaş simplu care a fost la muncă prin Italia şi care se întoarce la casa bunicilor. După întoarcere Vlad îi găseşte pe fruntaşii satului la priveghiul de trei zile al unui sătean care a murit într-un accident. Observând urme pe gât, Vlad începe să investigheze ce s-a întâmplat, dar este prins într-o poveste complicată despre crime făcute de primar şi preot în numele dreptăţii, dar de fapt motivate de invidia faţă de cel care avea mai mult pământ. Lucrurile nu ar fi pe atât de complicate dacă victimele îngropate lângă linia ferată nu s-ar ridica din groapă pentru a deveni strigoi mâncăcioşi care vor răzbunare.

Fluffylina

08.09.2018

Dupa aceasta fraza,iti dai seama si de natura filmului:parodie.Reteta a simpla:se ia un regizor strain si actori romani,o imbinare de replici englezo-romanesti,mult ketchup la promotie si e gata.Bonus:cateva replici amuzante,imaginatie fara limite dar si fara logica si traditii stupide made in Romania.Recomand filmul doar pentru amuzament(in general de limbaj) pt ca actiunea e prea alambicata.

4 2

El_KaPpa

08.09.2018

Probabil ar fi iesit mai bine daca actorii nu s-ar fi chinuit sa vorbeasca in engleza si ar fi vorbit in romana. In situatiile penibile pe care le are filmul, limba noastra cea "spumoasa" ar fi fost o "mina de aur", macar pentru amuzament. Nu inteleg exact ce a vrut sa fie, dar mie mi s-a parut o parodie de toata jena ce vrea sa ia in ras conceptul de strigoi. Fara logica, plin de gauri in scenariu si fara pic de credibilitate in interpretare. Putinele momente amuzante si curiozitatea de a-i afla deznodamantul (am crezut ca are unul), m-au tinut in fata ecranului pana la final. Nu-l recomand nici macar pentru a-ti pierde timpul degeaba.

5 2

Bibi_TM

08.09.2018