Synecdoche, New York

Dramă (United States of America)

Charlie Kaufman

Likely Story

24 Octombrie 2008

27 Noiembrie 2021

Drama "Synecdoche, New York" il are in centrul actiunii pe Caden Cotard, un regizor ce castiga premiul Mac Arthur insotit de o consistenta suma de bani si decide sa creeze o capodopera de realism brutal sub forma unei piese de teatru cu o distributie extrem de numeroasa, jucata pe parcursul a 17 ani intr-un imens hangar abandonat din Manhattan si menita sa reconstruiasca propria lui viata si sa imite existenta de zi cu zi a metropolei in care locuieste. Dupa ce este parasit de catre sotia lui Adele Lack, o pictorita celebra care pleaca la Berlin impreuna cu fiica lor Olive, iar relatia amoroasa cu inocenta vanzatoare de bilete Hazel esueaza, Caden Cotard le selecteaza pe actritele Claire Keen si Brit Tammy pentru a le interpreta pe Adele si respectiv Hazel in piesa lui de teatru, in vreme ce partitura lui urmeaza sa-i fie incredintata lui Sammy Barnathan, un barbat inalt si uscativ, care nu ii seamana deloc la infatisare.   Caden Cotard se casatoreste a doua oara cu Claire Keen si devine tatal lui Ariel, afla ca fiica sa Olive este crescuta la Berlin sub indrumarea nonconformistei lesbiene Maria si trebuie sa se confrunte cu o maladie misterioasa ce pare sa ii afecteze toate functiile fizice si psihice, ingropandu-se tot mai adanc in opera lui si incepand sa piarda contactul cu realitatea.

mariobr

08.09.2018

Un film greu si foarte complex, care nu merge nicidecum pe idea divertizmetului. Daca vreti sa vedeti o noua abordare destul de comlplexa dupa parerea mea (care se bazeaza foarte mult pe jocul de exceptie al lui Philip Seymour Hoffman) a unui scenariu interesant, si sunteti inarmati cu destula rabdare si dispozitie sa vedeti alceva... merita, poate cine stie o sa va placa....altfel, mai bine nu.

5 1

crazy_bloggera

08.09.2018

Foarte ciudata povestea, insa e un film bun.

1 3

ioanlaslo

08.09.2018

Tot filmul e bazat pe jocul de exceptie al lui Philip Seymour Hoffman, care intruchipeaza un regizor de teatru cu un vis: acela de a construi intr-un depozit urias o replica a orasului New Yorc. Aceasta ar urma sa fie folosita intr-un spectacol de teatru, pe care ar urma sa o monteze. Caden Cotard( acesta este numele regizorului) se afla in plin succes si vrea sa creeze o piesa de u realism brutal si onest despre viata din marea metropola americana. Maim mult, intervin si problemele personale. Astfel, Caden Cotard se casatoreste a doua oara cu Claire Keen, afla ca fiica sa Olive este crescuta la Berlin sub indrumarea nonconformistei Maria, o prietena a Adelei, are probleme cu terapeuta Madeline Gravis, care pare mai preocupata de vanzarea cartii sale decat de consilierea lui psihologica si trebuie sa se confrunte cu o maladie misterioasa ce pare sa ii afecteze toate functiile fizice si psihice, ingropandu-se intre timp tot mai adanc in opera lui si incepand sa piarda contactul cu realitatea. Povestea e de fapt una foarte intortochiata si uneori ai senzatia ca e greu de urmarit. Asta daca nu dispui de liniste deplina si neuroni incercati la maxim. Eu merg pe un 8.

4 2