Heaven's Gate

Dramă, Western (United States of America)

Michael Cimino

United Artists

19 Noiembrie 1980

3 Decembrie 2020

<p align="left">Un film dur, in care imigrantii din Europa sunt intampinati cu gloante  si multa ura la venirea in America. Un film care prin duritatea lui, notat cu R de Cinematografia Americana, si  difuzat pe HBO in iarna lui 1986,  a dus la scoaterea lui de pe micul ecran in scurt timp. Interpretarea de zile mari a lui Kris Kristofferson si a lui Christopher Walken fac din acest film cu un buget estimat la 40 mil.dolari, o pelicula pe care nu o poti uita nici dupa o singura vizionare.</p><p align="left">Un film al contrastelor, al bogatiei si saraciei, figurativ vorbind, al bogatiei sufletesti al personajelor principale, interpretate de cei doi, care in  ciuda rivalitatii in iubire se dovedesc a fi de aceeasi parte a baricadei cand este vorba de dreptate, toleranta si prietanie, versus uratenia sufleteasca, daca s-ar putea spune asa, a celor hotarati sa nu cedeze cu tot riscul de a ajunge la varsare de sange, numai pentru ca ei au ajuns primii pe taramul fagaduintei...</p>

Juristul

08.09.2018

Film care a stârnit unul dintre cele mai răsunătoare scandaluri din lumea cinematografică, pentru că demitizează westernul, arătând masacrul imigranţilor din Europa Centrală de către cartelul crescătorilor de animale, în Wyoming-ul secolului al XIX-lea. Bugetul mare investit, 44 milioane de dolari, şi recuperările nesemnificative au dus la scoaterea filmului de pe ecranele din SUA şi scurtarea lui. După succesul pe care l-a avut cu "Vânătorul de cerbi", Cimino pierde încrederea producătorilor. În Europa filmul cunoaşte o binemeritată apreciere. "Mai mult şi mai lucid decât Griffith şi Ford, Cimino e purtătorul de cuvânt al unei naţiuni şi al tuturor contradicţiilor acesteia. Acest film, de un mare curaj structural, cu personaje voit ambigue şi evazive, conţine câteva dintre cele mai frumoase secvenţe din istoria filmului".

3 2

Yufeng

08.09.2018

Acest film remarcabil i-a distrus cariera lui Cimino.Filmul,demitizant, strivește brutal "the american dream" și arată o față nemachiată a cuceririi Vestului. Neconvențional,iconoclast, filmul trebuie neapărat văzut.

0 0

08.09.2018

Film indraznet , concentrat asupra iubirii, onoarei si ideologiei cu o distributie plina de vedete...cu un subiect pe masura...a fost un esec financiar ce a determinat concedierea regizorului. Mie mi-a placut si il recomand celor ce agreeaza stilul western si nu numai.

2 1