Terminus Paradis (1998)

Terminus paradis

Romantic, Crimă, Dramă (France, Romania, Italy)

Lucian Pintilie

Radu Aldulescu, Lucian Pintilie, Răsvan Popescu

Cinematográfica Filmex S.A., Le Studio de Creation Cinematographique du Ministere de la Culture, Direction du Développement et de la Coopération (DDC), Département Fédéral des Affaires Etrangères, Fondazione Montecinemaverita, MK2 Productions, Canal+

9 Septembrie 1998

22 Iunie 2021

La periferia Bucureștiului, o zi toridă de vară. Norica, o chelneriță, și Mitu, un porcar, se întâlnesc, se tachinează reciproc și fac concurs să vadă cine ține mai mult la băutură. Legătura lor nu e doar o aventură de o noapte. Ar putea ajunge la căsătorie, dacă Norica n-ar vrea să se mărite cu Gili, șeful și iubitul ei la vreo 50 de ani, și dacă Mitu n-ar trebui să facă doi ani de armată. Pasiunea lui Mitu pentru Norica îl va face să intre în belele: mânat de obsesia pentru ea, comite ceva de neiertat. Resorturile societății intră în mișcare și încep să vâneze cuplul...

kenya

08.09.2018

un film care merita vazut !Un film incomod în care nimic nu este vulgar, ostentativ, ci, dimpotrivă, proaspăt, spontan şi firesc: imaginea, montajul, dialogul. Un film avertisment, anticonvenţional sub toate aspectele, polemic, crud, nemilos, disperat, de o frenetică poezie, o sinteză între comic şi tragic, grotesc şi sublim, un film de un negru pesimism şi de un profund optimism. Filmul lui Lucian Pintilie a obţinut Marele premiu special al juriului, Veneţia, 1998.

5 2

crisdany75

08.09.2018

Nu credeam sa-mi placa atat de mult un film romanesc. Chiar daca limbajul este sau mai degraba pare vulgar, filmul impresioneaza prin realism si tragism. Actorii sunt magnifici....iar regizorul...magistral.

3 0

crazy_bloggera

08.09.2018