Dramă, Comedie, Romantic (Belgium, France)

Michel Hazanavicius

Michel Hazanavicius

uFilm, La Petite Reine, Studio 37, La Classe Américaine, JD Prod, France 3 Cinéma, Jouror Productions

26 Iunie 2011

24 Februarie 2012

<p>The Artist este o producție originală care aduce un omagiu captivant Epocii de Aur a filmului mut. Povestea îl are în centru pe un megastar al filmelor mute, George Valentin, care decade odată cu apariţia sonorului în cinematografie, fiindcă nu vrea să se adapteze şi să-şi folosească vocea. Peppy, o tânără şic, se nimereşte să fie chiar în faţa uşii cinematografului în care George Valentin îşi lansează noul film, iar când acesta iese să întâlnească publicul, se ciocneşte de ea. Prins de moment, starul o sărută pe obraz pe frumoasa necunoscută, iar a doua zi poza lor apare în ziar sub titlul mare "Cine e fata?". Peppy nu-şi iroseşte bruma de faimă şi reuşeşte să obţină un rol mic într-un film, iar după ce se mai întâlneşte pe platoul de filmare cu George şi acesta flirtează cu ea, Peppy obţine un alt rol secundar, în care îi e parteneră de dans megastarului. </p><p>Curând, Peppy începe să atragă atenţia tot mai tare şi ajunge celebră tocmai datorită filmelor cu sonor, căci noua tehnologie o avantajează. Carierele celor doi încep să se deruleze în concurenţă, iar filmele fără sonor ale lui George aduc tot mai puţini spectatori la cinema. Sentimentul de a fi uitat de cei ce îl adulau îl răneşte profund pe George şi îi fărâmiţează orgoliul. Peppy, deşi se bucură de noua ei faimă, nu poate să nu empatizeze cu George, omul care a ajutat-o şi care i-a dat ideea de a-şi face o aluniţă cu care să iasă în evidenţă.</p><p> </p><p> </p>

mihaelatb

08.09.2018

in conditiile in care in acelasi an au fost filme ca : Margin Call (2011), Midnight in Paris (2011), Moneyball (2011), The Lincoln Lawyer (2011), Melancholia (2011), 50/50 (2011) tocmai acest film sa ia Oscar-ul mi se pare un nonsens, doar daca Premiile Academiei au devenit un Festival tematic, iar acest an a fost Elogiu adus pionierilor cinematografiei. Unde sunt anii 90 cand nu stiai pe care sa-l premiezi-vezi 95 ( Forrest Gump, Pulp Fiction, The Shawshank Redemption )

4 2

Ra23

08.09.2018

Iata o productie ciudata pentru zilele noastre in care ne-am obisnui cu filme care au parte de efecte sonore si vizuale..gen Trasnformers,Inception,Avatar... Dar iata ca se poate crea ceva frumos si fara sunet si efecte pe calculator...vorba aia "O imagine conteaza mai mult decat 1000 de cuvinte".Deja acest film e multipremiat si intr-adevar merita, actorii joaca exceptional, iar coloana sonora este magnifica si se potriveste atmosferei pe care o creaza. Acest film este o capodopera...pentru ca reuseste sa te capteze si sa te tina lipit de fotoliu, ceea ce multe filme cu sunet actuale nu prea fac acest lucru

8 7

Molfuzul

08.09.2018

Un film pe care l-am urmărit cu o reală plăcere. Nicidată nu m-aș fi gândit că, în anul de grație 2012, voi avea ocazia să văd un film creat (și dând în totalitate această impresie) prin metodele specifice, și uzând de arsenalul cinematografiei anilor '30. Genial ! Surpriza a fost cu atât mai mare când, după vizionarea filmului, ce redă perfect atmosfera specifică americii acelor ani, am constatat ca am urmarit un film franțuzesc. Am remarcat,în mod special, minuțioasa atenție dată și celui mai mic detaliu. Până și actorii au fost selecționați pentru ca fizionomiile lor să corespundă cu cele caracteristice perioadei.Un film extraordinar ! O linie narativă simplă dar atât de profund umană! Sper să-l vadă și marea majoritate a "cinefililor" ce au umplut paginile acestui site cu comentariile lor , despre a căror calitate evit să mă mai pronunț, dar despre care pot afirma cu certitudine că reușesc cu mare greutate să facă deosebirea între un film (sau mai bine zis ceea ce ar trebui să fie un film) și un joc video.

10 13