The Awakening

Horror, Thriller (United Kingdom)

Nick Murphy

BBC Films, Lipsync Productions, Creative Scotland, Origin Pictures, StudioCanal

17 August 2011

11 Mai 2021

<p>Actiunea filmului se petrece în Anglia,1921. Florenta Cathart este o scriitoare pasionată de paranormal, care demască  în poveștile ei presupusele fenomene paranormale și șarlataniile celor care caută sa se îmbogățească sau să își facă un renume din asta. Ea și-a început profesia imediat după moartea iubitului ei, care a fost ucis în Primul Război Mondial.</p><p>Într-o zi, la ușa scriitoarei apare profesorul Robert Malory, care o roagă să învestigheze moartea recentă a unui băiat de la internatul la care predă precum și presupusele mărturii ale colegilor care susțin că au văzut în zonă fantoma unui copil.</p><p>Convinsă că moartea băiatului nu a survenit din cauze supranaturale și dorind să demonstreze că fantomele pur și simplu nu există, Florenta acceptă cererea și pornește propria investigație la respectivul internat. În căutarea adevărului, Florenta ajunge curând să experimenteze lucruri aflate dincolo de logica și rațiunea și toate cunoștiințele ei despre viață și realitate.</p>

fireprof

08.09.2018

Deşi nu sunt un pasionat al genului de filme cu fantone, acest film mi s-a părut unul de-a dreptul reuşit. Nici pe departe horror, cel mult thriller, filmul reuşeşte să capteze atenţia de la bun început cu introducerea foarte inspirată, aceea de demascare a farsei din spatele unei şedinţe de spiritism. Florence Cathcart interpretata de Rebecca Hall se ocupă cu demonstrarea inexistenţei fantomelor. Cu nici un chip nu poate fi convinsă de existenţa vietii de apoi, de aceea face tot posibilul să demonstreze contrariul. Lucrurile încep să se schimbe în momentul în care este reclamată prezenţa cel puţin a unei fantome într-o scoală de băieti. Acceptă provocarea de a descoperii farsa din spatele aparitiilor. După ce demontează una din farse, pe cînd se pregăteşte să plece din scoală, considerând cazul încheiat, îi este atrasă atenţia de anumite întămplări şi indicii stranii care îi stîrnesc interesul şi o determină să mai rămână. De această dată emite ipoteza unei halucinaţii colective, dar, evidenţele o vor contrazice în scurt timp. Lucruri tot mai ciudate încep sa-i trezească amintiri refulate din copilarie. Recomand vizionarea filmului, iar sfîrşitul vă las să-l descoperiţi singuri.

9 12

passaris

08.09.2018

un film destul de bun o poveste incurcata si o idee bine gandita poate unele momente putin ciudata iar vorba lui fireprof daca va plac filmele de genul fantome si mister intr-unul este foarte ok plus ca are si unele momente bune de groaza un film destul de bun daca stai sa te gandesti ca are un buget de 3,000,000 £ si actori nu sunt de genul bradd pitt sau angelina jolie ... oricum un film destul de bun

1 1

Nigel

08.09.2018

Pai actorii nu sunt de genul lui Brad Pitt si nevasta-sa dar nici filmul asta nu este in genul lui Mr. & Mrs. Smith. Celebritatea unui actor nu garanteaza ca productia in care joaca va fi reusita.Sunt o gramada de exemple in acest sens. Rebecca Hall si Dominic West fac roluri foarte bune in acest thriller supranatural. Filmul merita vizionat,povestea este interesanta,are cateva faze destul de creepy(mai ales aia cu casuta).Per total merita un 9.

2 0